arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۷

نخست وزیر کانادا: در حال بازبینی مجوز صادرات سلاح به عربستان هستیم/خسارت لغو قرارداد، چند میلیارد دلار است

نخست‌وزیر کانادا روز پنج‌شنبه هرچند گفت که دولتش در حال بازبینی مجوزهای فروش جنگ‌افزار به عربستان سعودی است، اما بار دیگر یادآور شد که لغو این قراردادها چند میلیارد دلار به اقتصاد کانادا خسارت می‌زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا روز پنج‌شنبه هرچند گفت که دولتش در حال بازبینی مجوزهای فروش جنگ‌افزار به عربستان سعودی است، اما بار دیگر یادآور شد که لغو این قراردادها چند میلیارد دلار به اقتصاد کانادا خسارت می‌زند.

به نوشته پایگاه «سی.بی.سی»، ترودو که در یک نشست خبری در «اتاوا» صحبت می‌کرد، درباره پاسخ احتمالی کانادا به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول، گفت: «ما به همکاری با متحدان خود در سرتاسر جهان برای رسیدن به پاسخ‌های بهتر درباره این حادثه ادامه داده و درباره تبعات آن گفت‌وگو می‌کنیم.»

وی درباره احتمال لغو بخشی از قرارداد ۱۳ میلیارد دلاری فروش خودروهای زرهی به عربستان سعودی، گفت: «در حال حاضر دولت ما دارد فعالانه مجوزهای کنونی صادرات به عربستان سعودی را مورد بازبینی قرار می‌دهد.»

نخست‌وزیر کانادا با این حال گفت لغو این قرارداد «فوق‌العاده دشوار» است و می‌تواند «میلیاردها دلار» به کانادا خسارت وارد کند. او روز سه‌شنبه میزان خسارت لغو قرارداد را یک میلیارد دلار اعلام کرده بود.

پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم موضع مشابهی گرفته و گفته بود که قصد ندارد صادرات سلاح به عربستان را متوقف کند، چراکه این کار به اقتصاد آمریکا لطمه می‌زند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان