arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

یک اتفاق جنجالی در «حراج کریستی» ثبت شد / سبقت نیم میلیون دلاری هوش مصنوعی از انسان ها

یک پرتره طراحی شده توسط هوش مصنوعی با قیمت خیره کننده 432،500 دلار به فروش رفت. درواقع این قیمت از بسیاری از قیمت های تابلوهایی که توسط انسان ها کشیده می شود بالاتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک پرتره طراحی شده توسط هوش مصنوعی با قیمت خیره کننده 432،500 دلار به فروش رفت. درواقع این قیمت از بسیاری از قیمت های تابلوهایی که توسط انسان ها کشیده می شود بالاتر است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب شاید پیکاسو اگر زنده بود احساس ناراحتی و عصبانیت می کرد، چرا که دوره و زمانه حتی به آثار هنری هم رحم نمی کند.

نقاشی مذکور در حراج کریستی در شرایطی با نیم میلیون دلار رو به رو شد که قیمت حراج تخمینی کریستی 7000 تا 10،000 دلار بود. بنابراین حتی کارشناسان حراج کریستی هم باور نمی کردند  هوش مصنوعی تا این حد قدرتمند ظاهر شود.

جالب است بدانید پیشنهاد خریدار توسط تلفنی انجام شد و به شکل ناشناس باقی ماند. این پرتره توسط گروهی به عنوان اولین نقاشی طراحی شده توسط هوش مصنوعی خلق شپده که در حراج کریستی به فروش رفت.

البته همه از این فروش خیره کننده خوشحال نیستند. برخی هنرمندان می گویند هوش مصنوعی از انسان کپی کرده و بدون هیچ هنر خاصی تکه پاره هایی از هنر انسانی را سر هم کرده و فروخته بنابراین نباید گران تر از کار دست انسان ها به فروش رود. یک هنرمند سرشناس که مایل به افشای نامش نبود در این خصوص گفت: "این نقاشی مانند نقاشی کودکان است که تکه پاره هایی را به هم متصل می کنند."

اما تیم طراح بسیار خوشحالند. ایان گودفلو سازنده الگوریتم هوش مصنوعی این تابلو می گوید: " این لحظه ای هیجان انگیز برای ما است و ما امیدواریم پس از ما نیز ادامه پیدا کند."

به نظر شما نقاشی هوش مصنوعی همطراز آثار هنرمندان انسانی است؟

نظرات بینندگان