arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

جنگ، هر سه ساعت جان یک غیرنظامی یمنی را می‌گیرد

یک موسسه بین‌المللی در بیانیه‌ای متذکر شده که غیرنظامیان یمنی به خاطر تجاوز ائتلاف تحت رهبری آل سعود با سه تهدید «جنگ»، «بیماری» و «قحطی» مواجه‌اند و به طور متوسط هر سه ساعت یک غیرنظامی بر اثر حملات نظامی یا بیماری‌های حاصل محاصره، جان خود را از دست می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنگ، هر سه ساعت جان یک غیرنظامی یمنی را می‌گیردیک موسسه خیریه انگلیسی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد که به خاطر تهاجم ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی و به تبع آن شیوع بیماری و گرسنگی در یمن، از آغاز ماه اوت (شهریور) به این سو هر سه ساعت یک غیرنظامی یمنی جان خود را از دست داده است.

«مسان صادق» مقام مسئول موسسه «آکسفام» در یمن در بیانیه‌ای که خبرگزاری «صبا نت» آن را منتشر ساخته، گفته است که به خاطر حمله‌های  هوایی، شیوع بیماری و گرسنگی، مردم یمن جان خود را از دست داده‌اند و این اقدام‌ها باید به مثابه تخطی از قوانین بین‌المللی محسوب شود.

موسسه آکسفام در بیانیه خود آورده که مردم یمن با سه تهدید «جنگ»، «بیماری» و «قحطی»  مواجه‌اند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای ماه اوت (۱۰ مرداد) تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) دستکم ۵۷۵ غیرنظامی یمنی جان خود را از دست داده‌اند. ۱۶۵ نفر از کشته‌ها کودک و ۶۳ نفر از آن‌ها هم زن بوده‌اند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «در ۱۸ ماه گذشته ۱.۱ میلیون مورد وبا وجود داشته و دو هزار نفر هم به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.»

بنا بر این گزارش، دستکم ۱۴ میلیون یمنی به دلیل تداوم جنگ و فقدان مواد غذایی با تهدید مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

موسسه آکسفام در بیانیه خود از انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا خواسته در واکنش به کشتار مردم یمن، فروش سلاح به یمن را تعلیق کنند. 

در این بیانیه همچنین با ذکر این نکته که بحران یمن فاجعه ساخته دست بشر است، خاطر نشان شده که دولت‌ها باید از تمام تعهدهای قانونی بین‌المللی برای توقف تلفات غیرنظامیان استفاده کنند و جامعه بین‌الملل هرآنچه در توان دارد برای پایان دادن این درگیری، انجام دهد.

موسسه آکسفام در این بیانیه همچنین  متذکر شده که کاهش ارزش «ریال» یمن به بالا رفتن بهای مواد غذایی در این کشور منجر شده و بهای سوخت نیز به نسبت قبل از سال ۲۰۱۵، ۲۸۰ درصد گرانتر شده است.

این موسسه همچنین اعلام کرده که مردم یمن برای تامین آب آشامیدنی به آب‌فروش‌ها وابسته هستند و در صورت افزایش بهای آب یا فقدان آن، آن‌ها از منابع آب آشامیدنی ناسالم استفاده کرده و در نتیجه  بیماری وبا افزایش خواهد یافت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
1
خودروسازهای قاتل هم در ایران هر نیم ساعت جان یک ایرانی بی گناه را می گیرند.
نظرات بینندگان