arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

نقشه  34 میلیارد دلاری شرکت «آی بی ام» برای تسلط بر فضای ابری جهان

شرکت «آی بی ام» با نقشه ای هوشمندانه یک خرید فوق العاده را انجام داد. درواقع شرکت آی بی ام  برای تسلط بر فضای ابری جهان شرکت« Red Hat»را خریداری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت «آی بی ام» با نقشه ای هوشمندانه یک خرید فوق العاده را انجام داد. درواقع شرکت آی بی ام  برای تسلط بر فضای ابری جهان شرکت« Red Hat»را خریداری کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب  شاید این هزینه 34 میلیارد دلاری از سوی بسیاری از افراد عجیب و بیش از حد به نظر برسد اما جالب است بدانید که این هزینه بخشی از یک قرارداد عظیم و پرسود است که حتی می تواند آینده فضای ابری جهان را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

این شرکت ها معامله ای را که  هنوز از طرف سهامداران و تنظیم کننده ها به تصویب نرسیده است، "مهمترین  قرارداد فناوری سال 2018 نامیده اند. انتظار می رود این معامله در نیمه دوم سال 2019 به سرانجام برسد.

جنی رمتی، مدیر اجرایی شرکت آی بی ام، در بیانیه ای گفت: "کسب امتیاز شرکت Red Hat یک بازی برد برد برای هر دو طرف است و همه چیز را در مورد فضای ابری جهان تغییر می دهد."

نقشه  34 میلیارد دلاری شرکت «آی بی ام» برای تسلط بر فضای ابری

فضای ابر، به سادگی، به نرم افزارها و خدماتی اشاره دارد که در اینترنت به جای رایانه شما اجرا می شود.  دراپ باکس، نتفلیکس، فلیکر، گوگل درایو، مایکروسافت آفیس و یاهو میل همگی مبتنی بر خدمات ابری هستند.

این سیستم های مختلف اغلب اجازه نمی دهد داده ها به راحتی بین آنها حرکت کند. اما اکنون همکاری دو شرکت قرار است مشکل مذکور را حل کند و اجازه دهد داده ها به آسانی بین دو طرف حرکت کنند.

اما این خرید ارزشمند یک بعد دیگر هم دارد.  خرید Red Hat توسط آی بی ام به این معنی است که همزمان با شروع این همکاری، آی بی ام به سرعت با بزرگترین رقبای خود از جمله آمازون، مایکروسافت و گوگل چالشی جدی به راه خواهد انداخت.

 

نظرات بینندگان