arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

جسد ۱۰ مسافر هواپیمای اندونزیایی پیدا شد

«مرکز ملی امداد و نجات» اندونزی با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد: پس از ۲۴ ساعت عملیات جستجو در آب‌های جاوه، تاکنون فقط جسد ۱۰ نفر از ۱۸۹ مسافر هواپیمایی که بامداد دوشنبه در این پهنه آبی سقوط کرده، پیدا شده است. عملیات جستجو درآب‌های دریای جاوه به دستور «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی از دیروز در آب‌های جاوه شروع شده و تاکنون ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مرکز ملی امداد و نجات» اندونزی با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد: پس از ۲۴ ساعت عملیات جستجو در آب‌های جاوه، تاکنون فقط جسد ۱۰ نفر از ۱۸۹ مسافر هواپیمایی که بامداد دوشنبه در این پهنه آبی سقوط کرده، پیدا شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سازمان ملی تحقیق و نجات اندونزی در این گزارش جدید افزود: نجات دهندگان ۲۴ کیسه شامل ۱۰ جسد و تعدادی از قطعات هواپیما و وسایل یافته شده از آب‌های دریای جاوه تحویل داده اند. اما هرچقدر زمان می‌گذرد، امید‌ها برای یافتن بازماندگان زنده از این حادثه هوایی کمتر می‌شود.
عملیات جستجو درآب‌های دریای جاوه به دستور «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی از دیروز در آب‌های جاوه شروع شده و تاکنون ادامه دارد.
هواپیمای «۷۳۷ ماکس ۸» متعلق به شرکت «لاین ایر» بامداد دوشنبه از جاکارتا عازم شهر «پانگکال پینانگ» در جزیره «بانگکا» اندونزی بود که ۱۳ دقیقه پس از پرواز، در دریای جاوه در شرق این کشور سقوط کرد.
سقوط هواپیمای مسافربری شرکت لاین ایر اندونزی در آب‌های سوماترا در سواحل شرقی این کشور با ۱۸۹ مسافر دومین فاجعه هوایی در تاریخ اندونزی محسوب می‌شود.
طبق گزارش رسانه‌های اندونزیایی، بیش از ۲۰ نفر از مسافران این پرواز از مسئولان و کارکنان دولتی از جمله وزارت دارایی اندونزی، یکی از مسافران و یکی از خلبانان شهروند ایتالیا و تعدادی از مسافران نیز کودک و نوزاد بودند.
غواصان امدادگر تاکنون نتوانستند جعبه سیاه هواپیما را دراعماق آب‌های خروشان دریای جاوه اندونزی پیدا کنند و مسئولان این کشور می‌گویند تازمانیکه این جعبه پیدا نشود، علت واقعی سقوط هواپیما مشخص نخواهد شد.
نخستین و بدترین فاجعه هوایی اندونزی در ۲۶ سپتامبر ۱۹۹۷ بوقوع پیوست. در این حادثه یک فروند «ایرباس ۳۰۰» در منطقه «مدان» این کشور با ۲۳۴ مسافر سقوط کرد که همه سرنشینان آن کشته شدند.
هواپیمای بوئینگ «۷۳۷ ماکس ۸» از سال ۲۰۱۶ به شبکه ترابری هوایی پیوسته است.
لاین ایر، گسترده‌ترین شرکت هوایی خصوصی اندونزی و پس از «ایرآسیا»، بزرگترین خط هوایی ارزان قیمت در جنوب‌شرق آسیا است.
طبق گزارش این شرکت هواپیمایی اندونزیایی، خلبان این هواپیما از افراد باسابقه پرواز بالای ۶ هزار ساعت پرواز بوده است.
به گفته رئیس کمیته امنیت حمل و نقل اندونزی، خلبان دقایقی پیش از سقوط این هواپیما خواستار بازگشت به فرودگاه در جاکارتا شده بود، اما علت آن هنوز مشخص نیست.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در پیامی به همتای اندونزیایی، خود سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری را در آب‌های جاوه تسلیت گفت و با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی کرد.

نظرات بینندگان