arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

گیر پدرسن، دیپلمات نروژی فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه و جایگزین دی میستورا شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت این سازمان که به رویت این خبرگزاری رسیده، نماینده جدید سازمان در سوریه را معرفی کرد. براساس این گزارش، «گیر پدرسن» که در حال حاضر سفیر نروژ در چین است به عنوان فرستاده ویژه جدید سازمان ملل متحد در سوریه جایگزین استفان دی میستورا می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل متحد دیپلمات نروژی را به عنوان فرستاده ویژه جدید این سازمان در سوریه معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت این سازمان که به رویت این خبرگزاری رسیده، نماینده جدید سازمان در سوریه را معرفی کرد.
براساس این گزارش، «گیر پدرسن» که در حال حاضر سفیر نروژ در چین است به عنوان فرستاده ویژه جدید سازمان ملل متحد در سوریه جایگزین استفان دی میستورا می شود.
رویترز به نقل از چند دیپلمات که نامشان را فاش نکرد، خبر داد که پنج عضو دائم شورای امنیت – آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه – به صورت غیررسمی موافقت خود را با این انتصاب اعلام کرده اند.
گوترش در این نامه با بیان این که در انتخاب پدرسن به این سمت با طیف گسترده ای از جمله دولت سوریه مشورت کرده، تاکید کرد: وی با تسهیل یک راه حل سیاسی همه گیر و قابل اعتماد که خواسته های دمکراتیک مردم سوریه را محقق کند، به احزاب سوریه کمک خواهد کرد.
دی میستورا تا پایان ماه نوامبر (9 آذرماه) به دلایل شخصی و مسائل خانوادگی از این سمت کنار می رود.
این سیاستمدار سوئدی - ایتالیایی و عضو سابق دولت ایتالیا پس از 40 سال فعالیت در قسمت‌های گوناگون سازمان ملل متحد، در سال 2014 به عنوان نماینده این سازمان در امور سوریه انتخاب شد.
وی پیش از این به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق (2007–2009)، افغانستان (2010–2011)، نماینده شخصی دبیرکل وقت سازمان ملل متحد برای جنوب لبنان (2001–2004) و مدیر مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در رم فعالیت کرده است.
پدرسن نیز پیشتر سفیر نروژ در سازمان ملل بوده و جالب آنکه برای دومین بار جایگزین دی میستورا می شود. وی در سال 2005 جایگزین دی میستورا به عنوان نماینده شخصی دبیر کل وقت سازمان ملل متحد برای جنوب لبنان شد.
کناره گیری دی میستورا و انتصاب پدرسن در حالی است که نبردهای داخلی در سوریه همچنان ادامه دارد و دهها هزار تن به علت درگیری های خونین هنوز آواره هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
کنترل کنندۀ گسترۀ جنگ رفت... تقسیم کنندۀ غنائم اومد... شاید هم تحمیل کنندۀ اسرائیل...
نظرات بینندگان