arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۷

جایی برای درسخوان های بی مهارت نیست! / غول های فناوری به مدارک دانشگاهی بی اعتنا شده اند

آینده شغلی جهان تکنولوژی به تحصیلات دانشگاهی مرتبط نیست، بلکه به مهارت های شغلی مرتبط خواهد بود. این موضوع نشان می دهد به زودی وضعیت اشتغال کشورهای مختلف تغییر خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آینده شغلی جهان تکنولوژی به تحصیلات دانشگاهی مرتبط نیست، بلکه به مهارت های شغلی مرتبط خواهد بود. این موضوع نشان می دهد به زودی وضعیت اشتغال کشورهای مختلف تغییر خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بر اساس پژوهش های «فریلنسینگ» در آمریکا، حدود 93 درصد از فارغ التحصیلان تحصیل کرده دانشگاه ها،می گویند که آموزش مهارت ها به آنها در کارهایی که اکنون انجام می دهند نسبت به آموزش های دانشگاهی مفیدتر است.

این پژوهش ها نشان داد؛ 93 درصد از فارغ التحصیلان با یک دوره 4 ساله دانشگاهی تقریبا 79 درصد مهارت عملی نیاز داشتند، 70 درصد فارغ التحصیلان  به شکل تمام وقت در شش ماه گذشته در آموزش مهارت ها شرکت کردند و 49 درصد از فارغ التحصیلان غیررسمی نیز به شکل تمام وقت دوره دیدند.

در این پژوهش که به طور مشترک توسط اتحادیه کارگران و فارغ التحصیلان انجام شده است، نزدیک به 6 هزار کارمند تحت بررسی قرار گرفتند و نتایج شگفت انگیز بود.

بر اساس این پژوهش ها، این اطلاعات جدید به موضوعی بسیار بزرگتر اشاره دارد. تغییرات تکنولوژیکی سریع، همراه با افزایش هزینه های آموزش و پرورش، سیستم آموزش عالی سنتی را به یک مسیر فزاینده و خطرناک تبدیل کرده است. هزینه تحصیلات دانشگاهی بسیار بالا است و نیاز جامعه به مهارت های عملی بسیار بالاست.

یکی از پژوهشگران این طرح می گوید:"اغلب اوقات، درجه علمی نوعی احساس کاذب امنیت شغلی ایجاد می کند، حال آن که شاید  در بسیاری از صنایع و کشورها، بیشترین مشاغل به تخصص نیاز داشته باشند نه تحصیلات."

بنابراین ضروری به نظر می رسد که با توجه به تغییرات اجتماعی، افراد، به گزینه های بیشتری برای پیشرفت بدون در نظر گرفتن تحصیلات دانشگاهی فکر کنند. این موضوع در بخش فناوری اهمیتی دوچندان پیدا می کند. یک مهندس هوش مصنوعی کارنابلد و غیرحرفه ای هرگز نمی تواند جای یک نیروی حرفه ای که مهارت های عملی دارد را بگیرد. افزون بر این سرعت رشد علمی تا حدی بالاست که نمی توان توقف کرد.

این روزها حتی غول های فناوری نیز متوجه اهمیت مهارت های عملی شده اند و به دنبال مدرک دانشگاهی افراد نمی گردند. از جمله غول های فناوری مانند اپل، آی بی ام و گوگل مشاغلی با درآمد خوب برای کسانی که تحصیلات غير دانشگاهی و دیپلم دبیرستان را در کنار مهارت بالا دارند، ارائه می کنند.

نظرات بینندگان