arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۷

یکی از رهبران حزب حاکم هند در منطقه کشمیر کشته شد

به دنبال کشته شدن آنیل پاری هار 53 ساله دبیر ایالتی حزب بهاراتیا جاناتا در جامو و کشمیر مقام‌های این کشور اقدام به اعلام حکومت نظامی در این منطقه کردند. پاریهار به همراه برادرش آجیبز در منطقه عمدتا مسلمان نشین کشتوار مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و کشته شدند. به گفته پلیس این اتفاق زمانی افتاد که آنها بعد از تعطیل کردن فروشگاه‌شان عازم خانه بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردان مسلح ناشناس یک رهبر حزب حاکم هند موسوم به حزب بهاراتیا جاناتا را در ایالت جامو و کشمیر کشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال کشته شدن آنیل پاری هار 53 ساله دبیر ایالتی حزب بهاراتیا جاناتا در جامو و کشمیر مقام‌های این کشور اقدام به اعلام حکومت نظامی در این منطقه کردند.

پاریهار به همراه برادرش آجیبز در منطقه عمدتا مسلمان نشین کشتوار مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و کشته شدند.

به گفته پلیس این اتفاق زمانی افتاد که آنها بعد از تعطیل کردن فروشگاه‌شان عازم خانه بودند.

یک مقام ارشد پلیس گفت: نیروهای پلیس در حال تحقیق در این باره هستند که این یک حمله از سوی شبه نظامیان بوده یا صرفا یک اقدام مجرمانه.

آنیل پاریهار یک رهبر با نفوذ در این منطقه بود و اگرچه به عنوان یک میانه‌رو تلقی می‌شد از پایگاه حمایتی قابل توجهی حتی در میان مسلمان‌ها برخوردار بود.

منطقه کشمیر تحت کنترل هند بالغ بر 29 سال است که شاهد خشونت‌ها و اقدامات شبه نظامیان مخالف با حاکمیت هند در این منطقه که حامی استقلال و یا پیوستن آن به پاکستان هستند قرار داشته‌ است. هند پاکستان را متهم به حمایت از شبه نظامیان ضد حاکمیت هند کرده اما پاکستان این اتهام را رد می‌کند.

نظرات بینندگان