arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

معاون اول قوه قضائیه:استقلال پایدار هر کشور با کشاورزی توانمند امکان پذیر است

وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی این وزارت را از جمله دستگاه هایی عنوان کرد که حوزه های کاری آن از جمله اراضی ملی و منابع طبیعی با قوه قضائیه سطح ارتباطی گسترده ای دارد و گفت که رابطه ما با همکاران بخش قضایی خوب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول قوه قضائیه گفت:کشاورزی برای هر کشوری از جمله کشور ما مساله مهمی است و استقلال پایدار هر کشور بدون کشاورزی قوی امکان پذیر نیست.

به گزارش انتخاب،حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در نشست شورای مدیران وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب افزود:ممکن است کشوری از نظر نظامی،اطلاعاتی و سایر زمینه ها قوی باشد ولی اگر نتواند نیازمندی های اساسی خود را به ویژه آنچه به غذای مردم مربوط می شود، نمی تواند استقلال پایدار داشته باشد.

وی تصریح کرد:اگر بخواهیم استقلال کشور حفظ شود باید به مساله کشاورزی اهتمام بورزیم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به سهم کشاورزی در عدم مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها و پیامدهای آن،خاطرنشان کرد:اگر در طول ۴۰ سال به بحث کشاورزی اهتمام داشتیم با بسیاری از این مهاجرت ها که یکی از عوارض آن حاشیه نشینی است، روبرو نبودیم.

محسنی اژه ای با بیان این که بخش کشاورزی در اشتغال مستقیم و غیرمستقیم که امروز امر مهمی در کشور است،نقش اساسی دارد،اظهار داشت:بخش کشاورزی در کاهش وابستگی کشور به صادرات نفتی و افزایش صادرات غیرنفتی می تواند نقش بالایی داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت:وزارت جهاد کشاورزی به قشر وسیع کشاورزان و دامداران که از اقشار زحمت کش جامعه هستند، خدمت می کند و خدمت به این قشر از نظر ارزشی بسیار با اهمیت است.

وی،حمایت از کشاورزان و هدایت آنان در امور مربوط به تامین نهاده های تولید محصولات کشاورزی و همچنین نظارت در بخش هایی که جنبه حاکمیتی دارد را از جمله ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی دانست و افزود:در مسایل مشترک با قوه قضائیه همچون تغییر کاربری اراضی لازم است ابتدا مسائل بین دستگاه های دولتی مطرح و در صورت حل نشدن به منظور حل و فصل به این قوه ارجاع شود.

محسنی اژه ای،آمادگی قوه قضائیه را برای اصلاح و ایجاد قوانین جدید در زمینه های مختلف اعلام کرد و گفت:به منظور تسریع و تسهیل در روند قضایی پرونده ها در بخش های مختلف از جمله منابع طبیعی،جنگل ها،شیلات و ... لازم است جزواتی از مجموعه قوانین و مقررات و همچنین مصوبات دولت در هر حوزه تهیه و در اختیار قضات قرار گیرد.

معاون اول قوه قضائیه در پایان سخنانش آقای حجتی را از وزرای پرکار،مخلص و آشنا به مسائل که دردمندانه بخش کشاورزی را مدیریت می کند،توصیف کرد.

در این نشست،وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی این وزارت را از جمله دستگاه هایی عنوان کرد که حوزه های کاری آن از جمله اراضی ملی و منابع طبیعی با قوه قضائیه سطح ارتباطی گسترده ای دارد و گفت که رابطه ما با همکاران بخش قضایی خوب است.

محمود حجتی با تاکید بر لزوم بازنگری در برخی قوانین برای پاسخگویی به تقاضاهایی که بر اساس شرایط زمانی جدید شکل گرفته است،تصریح کرد:برای توسعه سرمایه گذاری در طرح های تولیدی،امور مردم باید تسهیل شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست به گستردگی حوزه فعالیت ها و اهمیت نقش بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی و سلامت مردم اشاره کرد و افزود:مدیران این وزارت با سفر به استان ها و شهرستان ها در اقصی نقاط کشور و حضور در عرصه های مختلف بخش کشاورزی بر امور بهره برداران نظارت دارند.

در این نشست،معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گزارش مبسوطی از عملکرد و دستاوردهای بخش کشاورزی و همچنین ارتقای امنیت غذایی و ذخایر مطلوب کالاهای اساسی در دولت تدبیر و امید از طریق بهره وری و در سازگاری با اقلیم و محیط زیست ارائه کرد.

همچنین برخی از مدیران در خصوص مسایل مشترک حوزه های کاری خود با قوه قضائیه مطالبی را مطرح کردند.

نظرات بینندگان