arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۷

ترامپ: قوی‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده‌ایم

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه قبل از ترک کاخ سفید برای سخنرانی در جمع هوادارانش ادعا کرد کشورش «قوی‌ترین تحریم‌ها» را علیه ایران اعمال کرده است و گفت: درباره ایران، باید ببینیم چه می‌شود، ولی این را می‌توانم بگویم اوضاعشان خیلی خوب نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه قبل از ترک کاخ سفید برای سخنرانی در جمع هوادارانش ادعا کرد کشورش «قوی‌ترین تحریم‌ها» را علیه ایران اعمال کرده است.

ترامپ گفت: «تحریم‌های ایران بسیاری قوی هستند؛ قوی‌ترین تحریم‌هایی هستند که تا به حال اعمال کرده‌ایم. درباره ایران، باید ببینیم چه می‌شود، ولی این را می‌توانم بگویم اوضاعشان خیلی خوب نیست.»

رئیس‌جمهور آمریکا طبق عادت، ادعای اثبات‌نشده‌ای را که حتی مشاورانش هم بارها آن را نقض کرده‌اند، تکرار کرده و مدعی شد از زمان روی کار آمدن او، ایران به کشوری با رفتارهای متفاوت تبدیل شده است.

وی گفت: «اوضاعشان نسبت به وقتی که من روی کار آمدم، تفاوت زیادی کرده؛ اگر یک روز قبل از روی کار آمدن من را به یاد بیاورید، وضع طوری بود که انگار آنها می‌خواستند خاورمیانه را بگیرند. کمتر از چند سال با این کار فاصله داشتند، در حالی که حالا کسی درباره این صحبت نمی‌کند.»

چند روز پیش از این «مایک پامپئو»، وزیر خارجه دولت ترامپ در سخنانی متناقض با او گفته بود رفتار ایران تا کنون هیچ تغییری نکرده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان