arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

تهدیدی جدید علیه بن سلمان: جنگ تعرفه های مخابراتی در ژاپن آغاز شد

 طی روزهای اخیر یک جنگ اساسی در خصوص تعرفه های مخابراتی در ژاپن به راه افتاده است که به نظر می رسد می تواند علیه بن سلمان تمام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 طی روزهای اخیر یک جنگ اساسی در خصوص تعرفه های مخابراتی در ژاپن به راه افتاده است که به نظر می رسد می تواند علیه بن سلمان تمام شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گاهی جهان بسیار کوچک تر از آنچه به نظر می رسد است. تا جایی که حتی یک جنگ قیمت در ژاپن می تواند پیامدهای بزرگی برای سافت بانک و البته بن سلمان داشته باشد.

به نظر می رسد این روزها ارتباطات بن سلمان با قتل جمال خاشقچی بزرگ ترین مشکل سافت بانک نیست و مسائلی مهم تر مثل جنگ تجاری در ژاپن حاشیه ساز شده است. خطر جنگ قیمت ها در ژاپن تهدید کننده برنامه سرمایه داران فناوری است که میلیاردها دلار را در این بازار سرمایه گذاری کرده اند.

اپراتور بی سیم رقیب سافت بانک (DCMYY) اعلام کرد که قیمت های برنامه های تلفن همراه خود را تا آوریل 2019 تا 40٪ کاهش می دهد. این حرکت پس از فشار دولت ژاپن انجام می شود، که فکر می کند اپراتورهای این کشور به مصرف کنندگان تعرفه هایی بیش از حد تحمیل می کنند.

تهدیدی جدید علیه بن سلمان: جنگ تعرفه های مخابراتی در ژاپن آغاز شد

تحلیلگران انتظار دارند سافت بانک و یکی دیگر از بازیگران بزرگ تلفن همراه ژاپن؛ KDDI نیز با کاهش قیمتهای خود به این موضوع پاسخ دهند.

جالب است بدانید به محض انتشار این خبرها،  سهام  سافت بانک در توکیو 8 درصد کاهش یافت، شاید بخشی از این کاهش سهام به علت جنگ تجاری بین  شرکت های مذکور است.

سافت بانک اعلام کرد که برنامه های قیمت گذاری خود را  "به طور مداوم" با در نظر گرفتن شرایط رقابتی و نیازهای مصرف کنندگان تغییر خواهد داد. به نظر می رسد برخی از سهامدارانس افت بانک نگران سرنوشت سهامی هستند که بن سلمان

انورزاده، استراتژیست و سهامدار در هئیت مشاوران سرمایه گذاری شرکت "Asymmetric Advisor" در سنگاپور، فکر می کند که برنامه های جدید خطری بزرگ برای سرمایه کذاران عربستان و به طور مشخص بن سلمان وخواهد داشت.

درواقع در کنار تمامی مشکلات شاهزاده سعودی بحران در بخش ارتباطات یکی از آخرین و جدیدترین مشکلات او خواهد بود.ولیعهد سعودی پس از راه اندازی صندوق چشم انداز 93 میلیارد دلاری در سال گذشته ،، به عنوان یک شرکت کننده فعال در بازار و صنایع فناوری جهان شناخته می شود. اما آیا این سرمایه گاری ها هنوز سود آورند؟!

 

 

نظرات بینندگان