arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

ترامپ: سعودی‎ها استفاده از سلاح را بلد نیستند!

رئیس جمهوری آمریکا بی‎آنکه از بابت فروش تسلیحات به عربستان ابراز پشیمانی کند، کشته‎شدن شدن شهروندان یمنی را نتیجه سهل‎انگاری سعودی‎ها توصیف کرد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آکسیون، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهار نظر رسمی درباره حمله‌ای که ائتلاف متجاوز سعودی در ماه میلادی آگوست به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی داشت؛ آن را «نمایش وحشت» توصیف کرد حال‌ آنکه همچنان از بیان احتمال توقف صادرات سلاح به ریاض بازماند.

ترامپ در این باره مدعی شد: این (حمله به اتوبوس حامل دانش‌آموزان) وضعیت وحشتناکی است. از تماشای آنچه سر اتوبوس و کودکان آمد، منزجر شدم. مشاهده چنین چیزی شبیه یک نمایش وحشت است. شما هم آن اتوبوس را دیدید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مشاهده اینکه سعودی‌ها از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیر نظامیان استفاده می‌کنند، آزرده می‌شود؛ گفت: رنجیدن واژه درستی (برای نشان دادن عمق احساس من) نیست. آنها (سعودی‌ها) از آن آدمهایی بودند که استفاده از اسلحه را بلد نبودند و این وحشتناک است.

ترامپ در نهایت از پاسخ به اینکه آیا فروش سلاح به عربستان را متوقف خواهد کرد، طفره رفت و گفت: آنچه در یمن اتفاق می‌افتد، در کل وحشتناک است. اکنون اوضاع یمن را به دقت بررسی می‌کنیم. این اقدام را خیلی خیلی با دقت انجام می‌دهیم.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: با سعودی‌ها درباره خیلی مسائل صحبت می‌کنم. اما قطعاً تحمل آدم‌هایی را که نمی‌دانند چطور از تسلیحات استفاده کنند و به اتوبوس بچه‌ها شلیک می‌کنند، ندارم.

به گزارش مهر، تظاهر ترامپ به همدردی با مردم یمن درحالی انجام می‌گیرد که وی پیشتر نیز در واکنش به موضوع قتل جمال خاشقجی روزنامهنگار سعودی، عربستان را شریکی راهبردی توصیف کرده و گفته بود تحریم تسلیحاتی به صلاح مشاغل آمریکایی نیست.

از سوی دیگر، آمریکایی‌ها ناگهان به فکر حل بحران یمن افتاده‌اند و می‌گویند ظرف ۳۰ روز باید آتش‌بس برقرار شود!

نظرات بینندگان