arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

طرح فوریتی هلال احمر برای ارتقای وضعیت نجاتگران و کیفیت خدمات به آسیب دیدگان در سوانح کشور

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات جهت پاسخگویی بهینه به حوادث و سوانح در تعامل با دولت و مجلس خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات جهت پاسخگویی بهینه به حوادث و سوانح در تعامل با دولت و مجلس خبر داد.

محمود محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش حاکمیتی دولت در پاسخگویی به سوانح و حوادث اظهار کرد: در حال حاضر در پاسخگویی به برخی حوادث متولی خاص وجود ندارد و بار آن بر دوش جمعیت هلال احمر و امدادگران و نجاتگران آن است.

وی افزود: پیش نویس طرحی را به منظور تقویت و ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات کشور جهت تصویب در شورای عالی و سپس ارائه به هیات دولت و مجلس آماده کرده‌ایم که در این طرح تقویت ساختاری پایگاه‌های امداد و نجات در قالب مزایایی ویژه جهت نیروهای عملیاتی و استفاده از توان امدادگران و نجاتگران با سابقه و دوره دیده در قالب قرارداد پیش بینی شده است و تا ماه آينده طرحی مستدل برای بهینه کردن شرایط امدادگران تقديم شورای عالی خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که جستجو و نجات و امداد در حوادث با توجه به فراوانی بالای آن در کشور موضوعی وظیفه ایست، افزود: باید به صورت تخصصی در این امر ورود کرد و فعالیت داوطلبانه جمعیت اگرچه در پاسخگویی به سوانحی مانند زلزله و سیل با روند کنونی امکان پذیر هست، اما در بخش حوادث باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: به منظور پاسخگویی مناسب و بهینه در این خصوص، نیازمند تعامل با مجلس و همکاری دولت هستیم که در طرح مذکور این موارد پیش بینی شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کرمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
انتخاب خجالت بکش. این دبیرکل یک روز هم امدادگر نیوده و از تیم مشایی است
نظرات بینندگان