arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

تأثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی کنکوری‌ها در آزمون سراسری ۱۳۹۸

در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شد که سوابق تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق آزمون سراسری در سال ۱۳۹۸ با "حداکثر ۳۰ درصد تأثیر مثبت" درنظر گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در این جلسه که با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد، مصوب شد که در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال ۹۸ به بعد حداقل ۸۵ درصد ظرفیت کل آموزش عالی صرفاً از طریق سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور سراسری انجام می‌شود.

براساس این گزارش، آیین‌نامه اجرایی این مصوبه حداکثر تا یک ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و برای تصویب به شورای سنجش و پذیرش ارائه می‌شود. این آیین‌نامه باید قبل از ثبت‌نام کنکور سراسری اطلاع‌رسانی شود.

براساس این گزارش، همچین در پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به روش پذیرش با آزمون در سال ۱۳۹۸، سوابق تحصیلی با حداکثر ۳۰ درصد تاثیر مثبت ملاک قرار می‌گیرد.

در این جلسه مصوب شد که به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای سال ۱۳۹۹ به بعد در رشته محل‌های با آزمون، میزان و نحوه سوابق تحصیلی، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه تهیه و برای تصویب و اعلام به شورای سنجش و پذیرش ارائه شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
United States of America
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
بلاخره یه تصمیم درست گرفته شد اونهم با فشار دانش آموزان و خانواده
نظرات بینندگان