arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

مکرون قدرت‌گیری احزاب راست‌افراطی در اروپا را با ظهور هیتلر مقایسه کرد: در آن دوران هم حتی ثروتمند‌ترین و تحصیل‌کرده‌ترین افراد جلوی هیتلر و یا موسولینی را نگرفتند

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه ۵ نوامبر (۱۴ آبان) نسبت به قدرت گرفتن احزاب راست‌افراطی در اروپا هشدار داد و آن را با زمان به قدرت رسیدن هیتلر مقایسه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه ۵ نوامبر (۱۴ آبان) نسبت به قدرت گرفتن احزاب راست‌افراطی در اروپا هشدار داد و آن را با زمان به قدرت رسیدن هیتلر مقایسه کرد.

به گزارش «انتخاب»، مکرون که در مصاحبه‌ای با یک روزنامه محلی درباره احزاب راست‌گرا صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اغراق در این موضوع گفت: «البته که الان دوران متفاوتی است اما دقت کنید. چه حزبی انتخابات اروپا در فرانسه را برد؟ جبهه ملی. چه حزبی در انتخابات منطقه‌ای شمال فرانسه برد؟ جبهه ملی. چه کسی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم رسید؟ نامزد جبهه ملی.»

«جبهه ملی فرانسه» به رهبری مارین لوپن یک حزب راست‌گرای افراطی است که سیاست‌های ضد مهاجرتی و ملی‌گرایانه دارد. چندی پیش با پیشنهاد خانم لوپن، تغییر نام حزب از «جبهه ملی فرانسه» به «اتحاد ملی فرانسه» به رای گذاشته شد.

رییس جمهوری فرانسه هشدار داد اگر تصور شود که احزاب راست‌گرای افراطی و ملی‌گرای امروز در مقایسه با احزاب راست‌گرای گذشته تهدید محسوب نمی شوند، احتمال غفلت از آنها وجود دارد.

آقای ماکرون گفت: «من پیشنهاد می‌کنم روزنامه‌های آن دوران را بخوانید. افراد تحصیل کرده و متفکر آن دوران معتقد بودند که می‌توانند با ملی‌گرایان کنار بیایند. حتی ثروتمند‌ترین و تحصیل‌کرده‌ترین افراد آن دوران، هیچ‌کدام جلوی به قدرت رسیدن هیتلر و یا موسولینی را نگرفتند.»

رییس جمهوری فرانسه با اشاره به احیای جریان‌های اقتدارگرایانه در دنیا، گفت: «ما باید در برابر ملی‌گرایان و افراط‌گرایان بایستیم و به ریشه‌های نابرابری و مشکلات بپردازیم.»

نظرات بینندگان