arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

ارزش بازار سرمایه از هزار هزار میلیارد تومان گذشت/ از ابتدای دولت یازدهم تعداد صندوقهای سرمایه گذاری 65 درصد رشد داشته

بازار بدهی ما اکنون 9 برابر سال 1394 شده و این امکان عملیات بازار باز را برای بانک مرکزی فراهم می کند؛ ضمن اینکه کشور ما طی صد سال گذشته چنین ابزار مهمی را در اختیار نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه شورای معاونین وزارت اقتصاد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ارزش بازار سرمایه کشور را هزار هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، شاپور محمدی در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: اگر رقم ارزش بازار سرمایه را به تولید ناخالص داخلی تقسیم کنیم، از رقم 20 درصد به 51.1 درصد افزایش پیدا کرده است.
 

وی با بیان اینکه ارزش بازار بورس و فرابورس از ابتدای دولت دوازدهم، 112 درصد رشد داشته است، گفت: شاخص بورس تهران و فرابورس در طی این مدت 140 درصد رشد داشته است و در سال میلادی منتهی به آگوست به ترتیب 65 و 63 درصد رشد داشتند و جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
 

محمدی تعداد شرکتهای بورس و فرابورس را در حال حاضر 594 شرکت عنوان کرد و یادآور شد: از ابتدای دولت یازدهم، با اضافه شدن120 شرکت به بورس، تعداد شرکتهای بورسی 25 درصد رشد داشته است و تا پایان سال حداقل 10 شرکت اضافه خواهد شد.
 

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ارزش کل تامین مالی بورس را در دولت دوازدهم بیش از 120 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در بازار سرمایه عمدتا تامین مالی حاضر و پول جدید بوده است.
 

وی با بیان اینکه مانده صکوک منتشره 92 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: بازار بدهی ما اکنون 9 برابر سال 1394 شده و این امکان عملیات بازار باز را برای بانک مرکزی فراهم می کند؛ ضمن اینکه کشور ما طی صد سال گذشته چنین ابزار مهمی را در اختیار نداشته است.

محمدی تعداد صندوقهای سرمایه گذاری مشترک را 200 صندوق اعلام کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تعداد صندوقهای سرمایه گذاری 65 درصد رشد داشته است.
 

وی همچنین گفت: سرمایه گذاران خارجی در پایان مهرماه سالجاری 2 هزار و یکصد میلیارد تومان در کشورمان سرمایه گذاری کردند که نسبت به سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.
 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه های پیش روی این سازمان را شامل حذف همه محدودیتها در تامین مالی بخش خصوصی، عملیاتی شدن ابزارهای مالی جدید "وارانت" و "قرارداد آتی شاخص" تا پایان سالجاری، تاسیس شرکت بین المللی بورس در کیش و انتشار اوراق بیمه ای با همکاری بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه ای تا پایان سالجاری برشمرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
مسابقه بدهی بین ورشکسته ها محبوبیت داره...
نظرات بینندگان