arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷

ذخیره سازی اطلاعات در DNA پروژه ای منطقی یا خطرناک؟ / نگرانی مدیرعامل سامسونگ از آینده هوش مصنوعی در جهان

مدیرعامل سامسونگ نگرانی هایی جدی در خصوص آینده هوش مصنوعی دارد. به نظر می رسد این نگرانی ها از زمانی تشدید شده که خبر انتقال اطلاعات روی DNA  انسان منتشر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل سامسونگ نگرانی هایی جدی در خصوص آینده هوش مصنوعی دارد. به نظر می رسد این نگرانی ها از زمانی تشدید شده که خبر انتقال اطلاعات روی DNA  انسان منتشر شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیرعامل سامسونگ می گوید: "ما واقعا باید در مورد اخلاق نگران باشیم.ما باید بر اساس اصل اخلاقی  عمل کنیم.اما تحقیق برای هدف وسیله را توجیه نمی کند این اشتباه است که از DNA  به عنوان یک ابزار استفاده کنیم."

مدتی است که طرحی از سوی تمامی شرکت های معتبر حوزه فناوری در دست بررسی است که بر اساس آن  تمام DNA فردی شما  توسط بانک های داده های گسترده ای که ژنوم شما را ذخیره می کنند، به ثبت جزئیات می پردازند. جزئیاتی که برای تشخیص بیماری ها، پیش بینی و پیشگیری از بیماری نیز کمک می کند.

پایگاه داده ها بخشی از انفجار کسب و کار مبتنی بر داده ها است که تقریبا همه چیز در مورد شما را در دنیای "نفوذ سنسور" می داند. بر اساس اظهارات مدیرعامل سامسونگ، این  سنسورهای داده جزئیات دقیقی را با ردیابی خون به دست می آورند. جزئیاتی که از نوع  ماشین، غذا و حتی دمای خانه شما را با استفاده از هوش مصنوعی ثبت می کند.

اما او در این خصوص نگران است و می گوید: درست است که این تکنولوژی شگفت انگیز است. اما  فرصت های فراوانی برای حمله به حریم خصوصی افراد یا محدود کردن حقوق آنها بر اساس اطلاعات ذخیره شده در مورد آنها ایجاد می کند. هم اکنون نیز در چین، دولت با استفاده از امتیازات اعتباری شهروندان علیه آنها، اقداماتی مثل محدود کردن سفر افراد، کاهش دسترسی به اینترنت و جلوگیری از حضور فرزندانشان در بهترین مدارس، را آغاز کرده است.

او ادامه داد: " من با پشتیبانی چین برای اعطای نمره اجتماعی نیستم، بنابراین فکر می کنم این یک مشکل است و ما نیز باید بسیار مراقب باشیم که چگونه داده ها به اشتراک گذاشته می شوند، حتی با پیوند گوگل یا هر یک از شرکت های بزرگ دیگر. درواقع، ما باید به این نکته توجه داشته باشیم زیرا قدرت در دست [افراد] با هدف نادرست می تواند سوء استفاده هایی را ایجاد کند. من یک سیاستمدار نیستم، اما به عنوان تکنسین، فکر می کنم که ما باید بیشتر از آنچه که انجام می دهیم آگاهی داشته باشیم."

نظرات بینندگان