arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

بیانیه اوباما درباره نتایج انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا: تغییری که ما نیاز داریم از طریق یک انتخابات به دست نمی‌آید؛ این یک آغاز است

باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای به پیروزی دموکرات‌ها در باز پس‌گیری کنترل مجلس نمایندگان و به طور ویژه به پیروزی‌های تاریخی که در جریان انتخابات روز سه‌شنبه در سراسر کشور صورت گرفت اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهوری سابق آمریکا روز چهارشنبه بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن به تمامی افرادی که حضور یافته و در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ میلادی شرکت کردند تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشاتودی، باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت به پیروزی دموکرات‌ها در باز پس‌گیری کنترل مجلس نمایندگان و به طور ویژه به پیروزی‌های تاریخی که در جریان انتخابات روز سه‌شنبه در سراسر کشور صورت گرفت اشاره کرد.

متن کامل بیانیه‌ اوباما به شرح زیر است:

"من به تمام کسانی که روز سه‌شنبه حاضر شده و در دموکراسی کشورمان شرکت کردند، تبریک می‌گویم. بدون شک موفقیت دموکرات‌ها در باز پس‌گیری کنترل مجلس نمایندگان، چندین فرمانداری و مجلس‌های قانون‌گذاری ایالتی بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد اما مهم‌تر از چیزهایی که پیروز شدیم این است که چه‌طور در جریان این انتخابات پیروز شدیم. ما در حقیقت با رقابت در نقاطی که مدت‌های طولانی در آنجا رقابت نداشتیم و با انتخاب تعداد بی‌سابقه‌ای از زنان و سربازان جوان جنگ‌های عراق و افغانستان، موجی از نامزدهای اقلیت و گروهی از رهبران جوان برجسته توانستیم در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ میلادی پیروز شویم. هرچه آمریکای‌های بیشتری رای دهند رهبران منتخب ما بیشتر شبیه آمریکا خواهند بود.

در یک نکته شخصی باید بگویم من و میشل بیشتر از این نمی‌توانستیم به فارغ‌التحصیلان دولت‌ام که مسؤولیت را برعهده گرفته و در انتخابات سه‌شنبه شب پیروز شدند افتخار کنیم. حتی نامزدهای جوان سراسر کشور که احساس می‌کردند تعدادشان بسیار اندک و قلیل است انرژی جدید و خون تازه‌ای به روند دموکراتیک ما وارد کردند و به خاطر این مساله اوضاع آمریکا برای مدتی بهتر خواهد بود.

من همچنین می‌خواهم به رای‌دهندگان سراسر کشور به خاطر حضور بی‌سابقه‌شان و به خاطر رای دادن به منظور بهبود شرایط زندگی مردم آمریکا از جمله افزایش حداقل دستمزد، توسعه بیمه خدمات درمانی و تقویت حق رای تبریک بگویم.

تلاش ما ادامه خواهد داشت. تغییری که ما نیاز داریم تنها از طریق یک انتخابات به دست نمی‌آید، بلکه این یک آغاز است. سه‌شنبه رای‌دهندگان سراسر کشور این روند را آغاز کردند و من به جریان شکل گرفته بسیار امیدوارم. ما یک راه بازگشت به سوی ارزش‌هایی که از زندگی عمومی‌مان انتظار داریم را آغاز کرده‌ایم. این ارزش‌ها شامل صداقت، رفتار مناسب، سازش و ایستادگی در کنار یکدیگر به خاطر این است که همه ما آمریکایی هستیم نه اینکه بخواهیم به خاطر اختلاف‌نظرهایمان دچار تفرقه و نفاق شویم بلکه ما باید به خاطر یک عقیده مشترک با یکدیگر متحد باشیم."

نظرات بینندگان