arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

نامزد خاشقچی: از خواندن خبر‌ ذوب شدن جسد جمال عزیز شوکه شدم / آیا عاملان این حادثه واقعا انسان هستند؟

خدیجه چنگیز نوشت: 'نمی توانم تاسف و شوکی را که پس از خواندن خبر‌هایی مبنی بر ذوب و نابود شدن جسد جمال عزیز بعد از قتل او به من وارد شده است، توضیح دهم.' وی با انتشار عکس خاشقچی و با طرح این سوال که 'آیا عاملان این حادثه واقعا می توانند انسان باشند؟' نوشت: 'ما را از مراسم دفن او در مدینه منوره طبق وصیت نامه اش نیز محروم کردند.'
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقچی روزنامه نگار متتقد و به قتل رسیده توسط آل سعود، با انتشار پیامی در صفحه کاربری توئیتر خود، ذوب و امحای جسد خاشقچی را شوک آور خواند.

به گزارش ایرنا، چنگیز در واکنش به انتشار اخبار ذوب و امحای جسد خاشقچی پس از قتل وی در کنسولگری عربستان در استانبول در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: 'نمی توانم تاسف و شوکی را که پس از خواندن خبر‌هایی مبنی بر ذوب و نابود شدن جسد جمال عزیز بعد از قتل او به من وارد شده است، توضیح دهم.'
وی همچنین دراین مطلب با انتشار عکس خاشقچی و با طرح این سوال که 'آیا عاملان این حادثه واقعا می توانند انسان باشند؟' نوشت: 'ما را از مراسم دفن او در مدینه منوره طبق وصیت نامه اش نیز محروم کردند.'
نامزد خاشقچی این مطلب را علاوه بر ترکی، به زبان های انگلیسی و عربی نیز منتشر کرد.
به گزارش ایرنا،پایگاه اطلاع رسانی خبر.7 ترکیه روزگذشته به نقل ازیک مقام مطلع دادستانی استانبول اعلام کرد که جسد جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود پس از قتل، با اسید ذوب شده است.
این رسانه بدون ذکر نام این مقام آگاه اعلام کردکه خاشقچی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و جسد او به طور کامل در اقامتگاه سرکنسول این کشور در 300 متری محل قتل با اسید هیدرو فلوریک ذوب شده است.
این رسانه همچنین به نقل از این مقام دادستانی ترکیه عنوان کرد: کارشناسان فنی ترکیه در محل ذوب جسد خاشقچی بقایای اسید هیدرو فلوریک و نیز مواد شیمیایی مخصوص پیدا کرده اند.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز به نقل از یک مقام دادستانی استانبول با تایید ذوب جسد خاشقچی با استفاده از اسیدهای قوی اعلام کردکه نتایج بررسی های کارشناسی نشان می دهدکه جسد خاشقچی در یکی از اتاقهای اقامتگاه سرکنسول امحا شده است.
جمال خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرده و به آمریکا رفته بود و در روزهای منتهی به قتل، قصد ازدواج با یک تبعه ترکیه را داشت.
وی روز2اکتبر(10 مهر) برای طی مراحل ثبت ازدواج با خدیجه چنگیز نامزد ترکیه ای خود، به ساختمان کنسولگری عربستان مراجعه کرد، اما پس از ورود به کنسولگری ناپدید شد.
نامزد وی پس ازاطمینان از خارج نشدن خاشقچی از ساختمان کنسولگری، پلیس و مقامهای عالی ترکیه رادر جریان رویداد قرار داد ولی مقام های آل سعود منکر اطلاع از وضعیت خاشقچی شدند.
حکومت آل سعود پس از 18روز انکار، در پی فشار بین المللی با صدور بیانیه ای به قتل او درساختمان کنسولگری عربستان دراستانبول اعتراف و اعلام کرد که درارتباط با پرونده قتل او،18 نفر از جمله 15 مامور تیم ترور اعزامی از ریاض دستگیر شده اند.
همه مدارک و شواهد نشان می دهد که 15 مامور از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و بر این اساس، دولت ترکیه خواستار استرداد این افراد برای محاکمه در استانبول است؛ درخواستی که از سوی مقامات سعودی رد شد.

نظرات بینندگان