arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

دژپسند:سازماندهی مجدد و نوآورانه سیستم ها و نهادهای اقتصادی ضروری است

دژپسند در این جلسه که با حضور نمایندگان بخش خصوصی، روساي اتاق های اصناف، بازرگاني، صنايع، معادن وكشاورزی، تعاون، خانه صنعت ومعدن، انجمن قطعه سازان خودرو، اتحاديه صادر كنندگان و انجمن مديران صنايع استان خراسان رضوي برگزار شد، اظهار داشت: فهرست تحريم های ارائه شده از سوي آمريكا و مصاحبه هاي مقامات آمريكايي نشان از عمق دشمنی آنان با ايران دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی، سازماندهی مجدد و نوآورانه سیستم ها و نهادهای اقتصادی را برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه ضروری دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، دژپسند در این جلسه که با حضور نمایندگان بخش خصوصی، روساي اتاق های اصناف، بازرگاني، صنايع، معادن وكشاورزی، تعاون، خانه صنعت ومعدن، انجمن قطعه سازان خودرو، اتحاديه صادر كنندگان و انجمن مديران صنايع استان خراسان رضوي برگزار شد، اظهار داشت: فهرست تحريم های ارائه شده از سوي آمريكا و مصاحبه هاي مقامات آمريكايي نشان از عمق دشمنی آنان با ايران دارد.

وزیر اقتصاد افزود: در شرايط حاضر بخش خصوصي بايد جلودار اقتصاد كشور باشد و دولت بايد تمام توان خود را براي حمايت و توانمندسازي فعالان اقتصادی به كار گيرد.

بنابر این گزارش، وزیر اقتصاد ضمن قدر داني از ارائه نظرات ارزشمند حضار، هم انديشي ميان دولت و بخش خصوصي را راهكاري براي ايجاد اجماع براي حل مسائل و مشكلات اقتصادی کشور دانست.

بر اساس این گزارش، در ادامه اين جلسه نمايندگان بخش خصوصي به بيان ديدگاهها و نظرات خود در خصوص موضوعات مختلف از قبیل، تسهیل در تامين مالي واحدهاي توليدي، اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده و ایجاد توازن در وصول ماليات، پرهیز از نرخ گذاری دستوری قیمتها، مساعدت در تامین سرمايه در گردش بنگاههاي توليدي و منطقی ساختن نرخ بهره بانكي، حل چالشهای تامين ارز صادراتي و پيمان سپاري ارزي پرداختند.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با استقبال از نظرات مطرح شده، دستورات لازم را برای پیگیری موارد مطرح شده صادر کردند.

گفتنی است، این سفر، اولین سفر استانی فرهاد دژپسند پس از تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

نظرات بینندگان