arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

سقوط ۱۳ دلاری طلا در بازار جهانی/ هر اونس ۱۲۱۰ دلار

در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا ۱۲۱۰.۶ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۱۲.۹ دلار کاهش داشته است.اصلی ترین دلیل کاهش قیمت طلا افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی بوده است. پلاتین نیز بدترین عملکرد هفتگی را از ماه سپتامبر داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سقوط ۱۳ دلاری طلا در بازار جهانی/ هر اونس ۱۲۱۰ دلارقیمت طلا در معاملات امروز ۱۲.۹ دلار سقوط کرد و به ۱۲۱۰.۶ دلار رسید. قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۱۶.۲ دلار بالاتر اما در مقایسه متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۷۳.۹ دلار پایین‌تر بوده است.

نقره نیز ۲۲ سنت کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۱۴.۲ دلار در هر اونس رسید. پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب ۵ و ۷ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده و به ۸۵۶ و ۱۱۰۶ دلار در هر اونس رسیدند.

به گزارش رویترز، اصلی ترین دلیل کاهش قیمت طلا افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی بوده است. پلاتین نیز بدترین عملکرد هفتگی را از ماه سپتامبر داشته است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا روند کنونی افزایش تدریجی بهره در این کشور را ادامه دهد و همین امر باعث شد تا در معاملات امروز ارزش دلار بالا برود و در نتیجه قیمت طلا کاهش یابد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان