arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷

صادرات نفت کرکوک از کردستان عراق هفته آینده آغاز خواهد شد

در پی توافق اربیل و بغداد برای صادرات نفت کرکوک مقامات استانی اعلام کردند صادرات نفت کرکوک از خط لوله نفتی کردستان عراق از هفته آینده آغاز خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صادرات نفت کرکوک از کردستان عراق هفته آینده آغاز خواهد شد«احمد عسگری» رئیس کمیته نفت و گاز در شورای استانی کرکوک به اعلام این مطلب روز جمعه به رسانه ها گفت: براساس توافق صورت گرفته بین دولت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی عراق صادرات نفت کرکوک از طریق خط لوله نفتی اقلیم کردستان عراق به ترکیه از هفته آینده آغاز خواهد شد.
وی افزود: صادرات نفت کرکوک اگرچه از خط لوله نفتی کردستان عراق صورت خواهد گرفت اما تحت نظر دولت عراق انجام خواهد شد و شرکت نفتی سومو که وابسته به وزارت نفت عراق است این کار را انجام خواهد داد.
در خصوص روند توافقات صورت گرفته نیز این مقام استانی در کرکوک اظهار داشت: نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق چندین بار برای حصول توافق به بغداد سفر کرده و خود مستقیما مذاکرات را سرپرستی کرده است.
در ارتباط با میزان صادرات نفت کرکوک نیز نامبرده اظهار کرد: حجم نفتی که صادر خواهد شد مشخص نیست اما براساس توافقات صورت گرفته در مرحله اول روزانه 50 هزار نفت بشکه به بندر جیهان ترکیه صادر خواهد شد.
شرکت نفت شمال که در استان کرکوک فعالیت دارد روزانه 250 هزار بشکه نفت تولید می کند.
دولت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی عراق هنوز بطور رسمی در خصوص این توافق موضع گیری نکرده اند

نظرات بینندگان