arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

فاویسم چیست و چگونه درمان می شود؟

فاویسم چیست؟ آن شاخه از کم خونی تلقی می شود که اغلب با علائم شدید آلرژیک بروز پیدا می کند. اما نگران نباشید. آن را می توان با رعایت چند اصل، به سادگی کنترل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فاویسم چیست

فاویسم چیست؟ فاویسم را می توان شاخه از کم خونی تلقی کرد که اغلب با علائم شدید آلرژیک بروز پیدا می کند. اما نگران نباشید. فاویسم را می توان با رعایت چند اصل ساده، به سهولت کنترل کرد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، فاویسم بیشتر در مردان مشاهده می شود و خوشبختانه این روزها با غربالگری نوزادان در سنین پایین قابل کنترل است.

اغلب افرادی که فاویسم دارند با پیشگیری و کنترل رژیم غذایی خود سال های سال بدون علامت زندگی می کنند. بنابراین فاویسم را می توان یکی از بیماری هایی دانست که در صورت رعایت برخی نکات به سادگی تحت نظر بیمار قرار می گیرد.

با همه این ها در برخی از موارد نادر، بعضی بیماران تا سال ها، از بیماری خود و علل آن مطلع نیستند و ناگهان با بروز علائم، متوجه نوع بیماری خود می شوند.

اغلب مبتلایان به فاویسم علائمی مشترک مانند تنگی نفس شدید، ضربان قلب سریع، زردی پوست، سرگیجه شدید و تب رو به رو می شوند. علائمی که باید توسط پزشک متخصص بررسی و در صورت لزوم برای ارجاع به آزمایشگاه اقدام شود.

فاویسم چیست

جالب است بدانید که اروپایی ها کمتر از اهالی خاورمیانه و آفریقا به این مشکل دچار می شوند. مشکلی که ریشه آن اغلب ژنتیکی و مرتبط با ساختارDNA است.

درمان فاویسم اغلب به سرعت انجام می شود و شامل درمان های دارویی است. اما اگر وضعیت بیمار حاد شده باشد، احتمال بستری او نیز وجود خواهد داشت.

شاید برایتان سوال باشد که علائم فاویسم چگونه بروز پیدا می کند. پاسخ این است که علائم فاویسم می توانند با عدم پرهیز غذایی یا مصرف برخی از داروها بروز پیدا کنند. داروهایی مثل آسپرین از جمله این داروها و مواد خوراکی مثل باقلا نیز از جمله این خوراکی ها هستند.

نظرات بینندگان