arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

بارش‌های جدید در راه است | تهران سردتر می‌شود

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تداوم بارش‌ها از ورود یک سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و اعلام داشت هوای پایتخت سردتر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی،  گفت: سامانه بارشی جدید روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌ (۲۳ و ۲۵ آبان) در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود. همچنین به تدریج دامنه فعالیت آن به شرق کشور نیز گسترش می‌یابد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز (۲۰ آبان) در جنوب غرب، جنوب به تدریج قسمت‌های از مرکز و شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، اظهار کرد: از عصر امروز به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما در غرب سواحل نیز آغاز و غرب دریای خزر به‌تدریج مواج می‌شود.

وی با اشاره به این که طی فردا و پس‌فردا (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در سواحل دریای خزر این شرایط برقرار خواهد بود، تصریح کرد: طی این روزها بارش پراکنده باران و وزش باد برای برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور، زنجان، قزوین، البرز، شمال سمنان، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دما تا شش درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه‌ داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۱ و ۲۲ آبان) کاهش نسبی دما بین چهار تا شش درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور انتظار می‌رود همچنین طی این مدت بارش برف در ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه به سبب شکل‌گیری ابرهای همرفتی غرب و مناطق مرکزی خلیج فارس به ویژه‌ سواحل خوزستان و بوشهر طی سه روز آینده مواج خواهد بود، گفت‌: از بعد ازظهر فردا (۲۱ آبان ماه) و روز سه‌شنبه (۲۲ آبان ماه) به سبب وزش باد شدید شرق خلیج فارس مواج می‌شود.

کاهش دمای هوای پایتخت

وظیفه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران روز دوشنبه (۲۱ آبان) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۲ آبان) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای آورده است: «فردا (۲۱ آبان ماه) در استان‌های گیلان، شمال خوزستان، جنوب لرستان و جنوب استان مرکزی و سه شنبه (۲۲ آبان ماه) در استان گیلان بارش دریای خزر نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان