arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

چالش جدید دارا خسروشاهی: ادامه یا قطع همکاری با عربستان سعودی؟

مدیرعامل اوبر؛ دارا خسروشاهی می گوید که شرکت او در حال حاضر هیچ تغییر محسوسی در روند روابط خود با عربستان سعودی قائل نمی شود و تا روشن شدن ابعاد مختلف پرونده جمال خاشقچی صبر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل اوبر؛ دارا خسروشاهی می گوید که شرکت او در حال حاضر هیچ تغییر محسوسی در روند روابط خود با عربستان سعودی قائل نمی شود و تا روشن شدن ابعاد مختلف پرونده جمال خاشقچی صبر می کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، عربستان سعودی یکی از سرمایه گذاران بزرگ اوبر است. درواقع عربستان از طریق مشارکت خود با سافت بانک در شرکت اوبر سرمایه گذاری می کند. یکی از اعضای هیئت مدیره اوبر نیز مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی است.

در حالی که اوبر و عربستان سعودی روابطی نزدیک دارند، اما ماهیت این رابطه پس از مرگ روزنامه واشنگتن پست، مورد توجه قرار گرفته است.دارا خسروشاهی، در کنفرانس تکنولوژی D.Live در کالیفرنیا، گفت: "این یک وضعیت حساس است و اوبر منتظر است تا ببیند در جریان تحقیقات چه موضوعاتی افشا می شود.

خسروشاهی گفت: "هنگامی که حقایق را دریافت می کنیم و دقیقا درک می کنیم که چه اتفاقی افتاده است، بهترین تصمیم را خواهیم گرفت.ما بهترین کار را برای واکنش به عنوان یک شرکت انجام خواهیم داد."

 

جمال خاشقچی، یکی از برجسته ترین مخالفان و منتقدان دولت عربستان سعودی، ماه گذشته پس از ورود به کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه، ناپدید شد. در نهایت عربستان سعودی گفت که عواملی خودسر خاشقچی را به قتل رسانده اند.

اما بسیاری از مردم، از جمله بعضی از قانونگذاران آمریکایی، معتقدند که شاهزاده سعودی، محمد بن سلمان، در قتل خاشقچی نقش داشته است.

 

مرگ خاشقچی بسیاری از روابط شرکت های آمریکایی با شاهزاده عربستان را نیز زیرسوال برده است. دارا خسروشاهی در این خصوص می گوید: "ما واقعیت ها را نمی دانستیم، اما ما فکر می کردیم که قطع همه روابط نادرست است. اکنون ما در شرایطی هستیم که می توانیم منتظر بمانیم تا حقایق را بدست آوریم".

البته مدیرعامل اوبر پیش از این در جریان یک واکنش ضمنی از شرکت در کنفرانس توسعه شهر هوشمند عربستان سعودی سر باز زده بود.

نظرات بینندگان