arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷

ارزهای دیجیتال رسمی می شوند؟ / روی خوش صندوق بین المللی پول به رشد معاملات مجازی

مدیرعامل صندوق بین المللی پول اعلام کرد که با توجه به وضعیت رو به رشد ارزهای دیجیتال و جا افتادن این ارزها در بازار تجارت، تصمیم دارد برنامه های ویژه برای ارزهای دیجتال در نظر بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل صندوق بین المللی پول اعلام کرد که با توجه به وضعیت رو به رشد ارزهای دیجیتال و جا افتادن این ارزها در بازار تجارت، تصمیم دارد برنامه های ویژه برای ارزهای دیجتال در نظر بگیرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کریستین لاگارد، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، گفت: "بانک های مرکزی  کشورهای مختلف باید کم کم امکان ارزیابی ارز دیجیتال را در نظر بگیرند".

لاگارد در بخشی از سخنانش تاکید کرد که ماهیت پول در حال تغییر است و تقاضا برای پول نقد در سراسر جهان نیز در مسیر کاهشی قرار گرفته است.

لاجورد گفت: "بانک های مرکزی و موسسات مالی می توانند برای رفع خطرات ارزهای دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند.بانک های مرکزی باید صدور ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرند؛ چرا که این نوع پول به نقطه عطفی تبدیل شده است."

 

لاگارد این سخنان را امروز و در حاشیه سخنرانی در جشنواره فینچر سنگاپور مطرح کرد. لاگارد ماهیت ارزهای دیجیتال را برجسته کرد و گفت که بانک های مرکزی نقش مهمی در تامین پول برای اقتصاد دیجیتالی دارند.

لاگارد در بخشی دیگر از سخنانش گفت: "پول دیجیتال با حمایت بانک مرکزی می تواند به ترویج پذیرش مالی، امنیت و حفظ حریم خصوصی در پرداخت ها به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت و کارآمد برای پولهای کاغذی در نظر گرفته شود. "

با همه این ها او در خصوص مخاطرات ارز دیجیتالی نیز هشدار داد و گفت: "پیام من این است که در حالی که ارز دیجیتال قابلیت جهانی شدن را داراست، ما باید آن را بیشتر، جدی تر، با دقت بالاتر و البته خلاقانه بررسی کنیم."

بانک های مرکزی در سراسر جهان می توانند در اعتبار سنجی ارزهای دیجیتال کمک کنند. در نهایت افزایش پرداخت های غیر نقدی بر روند بانکداری و مدیریت عرضه پول تأثیر می گذارد. در حال حاضر، بانک های مرکزی درکانادا، سوئد و اروگوئه در تلاشند تا تغییراتی را در سیستم ارزهای دیجیتال ارائه دهند.

به عنوان مثال، بانک مرکزی سوئیس،« Riksbank»، برنامه ای ویژه برای نسخه ای از یک ارز دیجیتال به نام e-krona در سال 2019 دارد. سوئد به عنوان یکی از جوامعی شناخته می شود که به ارز دیجیتال روی خوش نشان می دهد. در حال حاضر تنها 13 درصد از سوئدی ها با استفاده از پول نقد برای خرید خود به فروشگاهها مراجعه می کنند.

لاگارد تاکید کرد که برای تقویت رقابت در صنعت خدمات مالی، بانک های مرکزی می توانند با بخش خصوصی همکاری کنند. او گفت که در حالی که دولت معاملات دیجیتال را انجام می دهد بانک ها و موسسات مالی می توانند سرمایه های مشتریان را مدیریت کنند. لاگارد می گوید: "مزیت روشن است. پرداخت شما فوری، امن، ارزان و نیمه ناشناس خواهد بود."

نظرات بینندگان