arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

چگونه یک روبات طراحش را به سرعت ثروتمند کرد؟ / داستان شگفت انگیز یک خلاقیت

وقتی صحبت از روباتها می شود توجه همه ما به سمت خود روبات و ویژگی ها و تکنیک های به کار رفته در روبات ها جلب می شود اما کمتر پیش می آید به این موضوع دقت کنیم که روباتها توسط کدام شخص یا اشخاصی طراحی شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی صحبت از روباتها می شود توجه همه ما به سمت خود روبات و ویژگی ها و تکنیک های به کار رفته در روبات ها جلب می شود اما کمتر پیش می آید به این موضوع دقت کنیم که روباتها توسط کدام شخص یا اشخاصی طراحی شده اند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گاهی طراحان روبات ها با سرعتی باورنکردنی مسیر موفقیت را طی می کنند و این موضوع می تواند آینده کاری و مالی آنان را تضمین کند.

در ادامه داستان یک طراح خلاق را مرور می کنیم که موفق شد آینده ای ویژه برای خود رقم زند:

دیوید سی پل در سال 2013 به فینیکس سفر کرد، اما شاید خودش هم نمی دانست که او قرار است آینده جراحی ستون فقرات را  متحول کند. او نخستین نمونه از روبات یک نمونه اولیه جراحی ستون فقرات به نام GPS Excelsius را طراحی کرد. نیکلاس تئودور، یکی از مخترعان روبات حرفه ای با دیدن روبات جراح پل به سرعت تحت تاثیر قرار گرفت و به او وعده پیشرفت داد.

مسیر ترقی آغاز می شود

چند ماه بعد شرکت تئودور این روبات را با مبلغی نامشخص اما احتمالا خیره کننده خرید. پل، 51 ساله، نمی توانست باور کند چنین  طرحی را با این قیمت بفروشد. اما این همه ماجرا نبود. از سال 2014، پل در سهام شرکت سازنده سهیم شد و درست از زمانی که روبات مذکور،  مجوز تولید انبوه را  در اوت 2017 از سازمان بهداشت و درمان ایالات متحده دریافت کرد، ارزش سهام او به 65 درصد افزایش یافت. بنابراین پل مالک حدود یک چهارم شرکت شد.

چگونه یک روبات طراحش را به سرعت ثروتمند کرد؟ / داستان شگفت انگیز یک خلاقیت

این سهام ارزشی به مبلغ 1.3 میلیارد دلارداشت و پل به سرعت به مدیر اجرایی شرکت ارتقاء مقام پیدا کرد. با اقبال روبات پل در بازار فناوری وی کنترل 76٪ رأی شرکت را به دست گرفت.

شاید جالب باشد بدانید که GPS Excelsius یکی از تنها دو روبات جراحی اپتیکال در بازار است و می تواند به کمک جراحان با استفاده از پیچ و مهره ها سریع تر و دقیق تر جراحی های ستون فقرات را سازماندهی کند.

با این حال،تولید این نوع روبات ظریف کار سخت و هزینه بری است و تولید هر واحد آن هزینه ای برابر با  1 میلیون دلار دارد. گرچه حضور این روبات ها در اتاق عمل تا حد زیادی متضمن موفقیت جراح می شود.

در حال حاضر روباتهای جراح اقبالی بلند در اتاق عمل ها دارند و در این میان روباتهای جراح ستون فقرات موفقیتی ویژه تر دارند. کتر جفری وانگ، جراح ارتوپد و رئیس انجمن ستون فقرات آمریکای شمالی می گوید: "من فکر می کنم همه در مورد رباتها بسیار هیجان زده هستند و من فکر می کنم مردم متوجه هستند که روبات ها توانایی های بالقوه متعددی دارند."

پل کار خود را از کجا شروع کرد؟

پاول مدرک کارشناسی خود را در هند دریافت کرد و در سال 1994 به عنوان مدرک کارشناسی ارشد  در رشته مهندسی نرم افزار در دانشگاه تمپل تحصیل کرد و سپس جذب یک شرکت سازنده تجهیزات پزشکی سوئیسی شروع به کار کرد و تا سال 2003 نیز همانجا ماند.

نکته جالب این است که شرکتی که وی در آن کار می کرد در سال 2007 درگیر یک پرونده تخلف و تقلب گسترده شد و پل به طور کامل از این ماجرا مبرا شد. ماجرایی که حتی با جریمه ای 13 میلیون دلاری همراه شد و تا سال 2012 نیز همچنان جنجالی بود.

 

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
با سلام
نوشتن واژه "ربات" به صورت "روبات" صحيح نمي باشد و تا آنجا كه مي شود بايد از به كار بردن "اً" استثنا كه به صورت "و" نوشته مي شود خودداري كرد.
با تشكر
نظرات بینندگان