arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

جدال سرسخت مجلس سنای آمریکا با «روبو کال» / جریمه 10 هزاردلاری برای تماس های خودکار

«روبو کال» یا تماس خودکار در ایالات متحده به سختی مجازات خواهد شد. این موضوعی است که از سوی مجلس سنا در حال پیگیری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«روبو کال» یا تماس خودکار در ایالات متحده به سختی مجازات خواهد شد. این موضوعی است که از سوی مجلس سنا در حال پیگیری است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب همه کاربران مخابرات حداقل یک بار با روبوکال مواجه شده اند. منظور از روبوکال، تماس های خودکاری است که با اهداف تبلیغاتی، خبری و ... بدون خواست و رضایت مخاطب با او گرفته می شود.

این تماس ها اغلب برای مخاطبان ناخوشایند است و بدترین بخش ماجرا این است که گاهی هزینه ای ناخواسته نیز به کاربران تحمیل می کند. اما به نظر می رسد دوران روبوکال های مزاحم در ایالات متحده رو به پایان است. چرا که مجلس سنا یک لایحه جدید را در دست بررسی دارد که می تواند به ازای هر تماس ناخواسته شرکت های موسوم به روبو کالر را تا 10 هزار دلار جریمه کندو

به نظر می رسد سرانجام دموکرات ها و جمهوری خواهان مجلس سنای ایالات متحده می توانند حداقل در یک مورد  توافق کنند؛ "وضعیت روبوکال و هرزنامه ها کاملا از دست رفته است."

 

سناتور اد مارکی، از حزب دموکرات و سناتور جان تونی، از حزب جمهوری خواهان روز جمعه، یک لایحه را به مجلس سنا ارائه کردند که قصد دارد مجازات هایی را برای تماس های غیرقانونی روی گوشی ها تعیین کرده و مانع از گسترش این تماس ها شود.

بر اساس این قانون جدید، مجازات روبوکال ها از 1500 دلار برای هر تماس تا 10 هزاردلار افزایش می دهد و اجازه می دهد تا کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) اقدام به جریمه هایی سنگین برای این شرکت ها کند.

اگر این قانون تصویب شود، تمامی سرویس دهندگان خدمات تلفن همراه احراز هویت می شوند تا تماس های غیرقانونی فیلتر شوند.

البته برخی از سناتورها معتقدند که این قوانین نیز برای مبارزه کامل با کلاهبرداری ناکافی است و باید راهکارهایی  بیشتر برای این موضوع اتخاذ کرد.

یک شرکت که روبوکال ها را نظارت می کند و یک سرویس مسدود کننده برای آنها فراهم کرده می گوید، تعداد روبوکال های ایالات متحده در یک ماه گذشته حداقل 5.1 میلیارد بوده است.

نظرات بینندگان