arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۷۵۰
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

قیمت خودرو در انتظار رأی روحانی / رئیس جمهوری مخالف افزایش قیمت خودرو است

اگر خودکار رئیس جمهوری بچرخد قیمت خودرو ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار خواهد شد. از روزی که قیمت ارز افزایش پیدا کرد و تحریم‌ها آغاز شد مدیران خودروسازی از افزایش قیمت‌ها صحبت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت خودرو در انتظار رأی روحانی

اگر خودکار رئیس جمهوری بچرخد قیمت خودرو ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار خواهد شد. از روزی که قیمت ارز افزایش پیدا کرد و تحریم‌ها آغاز شد مدیران خودروسازی از افزایش قیمت‌ها صحبت کردند.

این موضوع هم از دوره وزارت محمد رضا نعمت‌زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت کلید خورد. وی با آزادسازی قیمت‌ها موافق بود و برای اینکه کشور به این سمت برود مذاکرات متعددی انجام داد اما این طرح در دولت رأی نیاورد و در حد پیشنهاد باقی ماند.

بعد از آن محمد شریعتمداری وزیر سابق صمت، با درخواست افزایش قیمت از سوی خودروسازان مواجه شد. در ابتدا وی پذیرش آزادسازی قیمت‌ها را نداشت اما بعد از مدتی وزارت، وی هم پذیرفت که صنعت خودرو برای رهایی چاره‌ای جز آزاد‌سازی قیمت‌ها و کنترل قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا ندارد. بدین جهت در اولین گام قیمت‌گذاری را با دستور رئیس جمهوری از شورای رقابت گرفت و دولت را مجاب کرد که انحصاری در صنعت خودرو وجود ندارد. بعد از آن سازمان حمایت مسئول قیمت‌گذاری خودرو شد. این سازمان هم دست روی دست گذاشت و تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی درباره قیمت خودرو نکرده است و این بلاتکلیفی باعث شده است که مردم، خودروسازان، فعالان بازار و... از آینده صنعت خودرو پیش‌بینی نداشته باشند.

عمر وزارت شریعتمداری به تغییرات قیمت خودرو قد نداد و حال گردونه تغییر قیمت به رضا رحمانی وزیر جدید صمت رسیده است. شنبه شب جلسه نهایی بین معاونین وزیر، خودروسازان، قطعه‌سازان و کارشناسان خودرو برگزار و قرار شد قیمت خودرو 5 درصد کمتر از حاشیه بازار شود. تصمیمی که اگر اجرایی شود به گفته خودروسازان می‌تواند بازار را آرام و خودروسازان را از زیان دهی خارج کند. از ابتدای سال‌جاری (تا حدود یک ماه پیش) به جهت قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، خودروسازان 6 هزار میلیارد تومان زیان دیدند.

خودروسازان معتقدند: اگر قیمت خودرو افزایش پیدا نکند، دیگر امکان تولید خودرو وجود ندارد و این صنعت و صنایع مرتبط با آن بایستی تعطیل شوند.

روز گذشته یک منبع مطلع درباره بسته حل مشکلات خودروسازان و ساماندهی بازار خودرو که نهایی شده است، گفت: بسته‌های مختلفی برای خریداران خودرو و ثبت‌نام‌کنندگان خودرو در نظر گرفته شده است. از طرفی قرار شده خودروسازان با قیمت کمتر از 5 درصد بازار محصولات خود را به فروش برسانند. این امر قیمت بین کارخانه و بازار است.

وی توضیح داد: رئیس جمهوری مخالف افزایش قیمت خودرو است و تاکنون هم به خاطر مخالفت وی گرانی خودرو اتفاق نیفتاده است. بر این اساس بنا شده وزیر جدید صمت، بسته ارائه شده در وزارت صنعت را به رئیس جمهوری ارائه کند. اگر رئیس جمهوری موافقت کند مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل ما تحریم نیست و می‌توان قطعات مورد نیاز خودرو را تأمین کرد، گفت: اگر پول تزریق شود این صنعت دیگر چالشی نخواهد داشت و از زیان دهی خارج می‌شود.

این منبع مطلع اظهار داشت: با حل مشکلات 4 گانه قطعه‌سازی و افزایش قیمت خودرو به طور قطع مشکل صنعت خودرو حل می‌شود و دیگر مردم با کمبود خودرو روبه‌رو نخواهند شد.

صنعت قطعه‌سازی حدود 550 هزارنفر شاغل مستقیم دارد که تاکنون متأسفانه حدود 30 هزار نفر تعدیل شده‌اند و حدود 70 هزارنفر هم از کار تعلیق شده‌اند و جمعاً حدود بیشتر از 100 هزار نفر در سال 97 بیکار شده‌اند و چنانچه مشکلات این صنعت ظرف مدت یک هفته آتی حل نشود، موج دوم بیکاری که حدود 80 تا 100 هزار نفر برآورد می‌شود در راه خواهد بود و تعداد بیکاران این حوزه به بیش از200 هزار نفر خواهد رسید و تولید متوقف خواهد شد.

قطعه‌سازان هم روز گذشته نامه‌ای به رئیس جمهوری ارسال کردند و طی آن هشدار یک هفته‌ای دادند که اگر به آن بی‌توجهی شود صنعت قطعه‌سازی با بحران جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد: تنها راه برای برون رفت از مشکلات موجود واردات بدون انتقال ارز است.

4 درخواست قطعه‌سازان از رئیس جمهور

انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشت: چنانچه 4 مشکل زیر ظرف مدت حداکثر یک هفته حل نشود جلوگیری از بروز فاجعه حتی با تلاش چند برابر و هزینه‌های گزاف بعید به نظر می‌رسد

1. حل مشکل قیمت فروش قطعات که در گرو اصلاح قیمت فروش خودرو است.

2. حل مشکل کسری نقدینگی که به‌دلیل مطالبات معوق از خودروسازان و افزایش نرخ نهاده‌های تولید، گریبانگیر قطعه‌سازان شده است.

3. دشواری تأمین مواد اولیه داخلی (که عمدتاً تولید کنندگانی دولتی دارد) و مواد اولیه خارجی (که به‌دلیل مشکل تبادلات ارزی، مشکلات گمرکی و تحریم با بحران مواجه شده است) شاهرگ ورودی قطعه‌سازان را به سختی می‌فشارد.

4. تسویه خرید‌های اعتباری و مدت دار ارزی قطعه‌سازان که قبل از افزایش نرخ ارز نسبت به تأمین مواد اقدام نموده بودند و در حال حاضر بایستی به نرخ روز تسویه شود در حالی که فروش محصول در زمان تأمین به نرخ ریال بوده است و بسیاری از قطعه‌سازان را ورشکسته خواهد کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
5
سلام - به دولت "تدبیر و امید" بگویید این ماشین و اقلام از این قبیل را برای خرید و فروش ببرند جزیره کیش یا قشم تا افزایش افسار گسیخته قیمت ها بر سر مردم داخل سرزمین اصلی آوار نشه. همونجا بخرند و همونجا بفروشند!! کیف شو ببرند!!!
الله اکبر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
قیمت بازار! همه چیز همه جای دنیا نرخ داره. اینجا باید بازار نرخ رو تعیین کنه!. اومدیم یک ماه تولید خودرو کم شد، قیمت بازار که دو برابر مبشه، قیمت رسمی هم دو برابر بشه؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
2
8
اول تیر 96 با مکافات پژو 2008 ایران خودرو با 60میلیون ودیعه برای تحویل بهمن 96 ثبت نام کردم دران زمان مزدا 3بود 100میلیون رنو تالیسمان بود 190 میلیون الان که اواخر ابان 97 هنوز ماشین را نگرفتم و تازه ایران خودرو دنبالش قیمت گران کند این خودرو ساز یعنی مصیبت که باعث ضرر مالی وروحی مردم میشود در هر جای دنیا غیر ازایران این اتفاق بیافتد خودروساز باید چند صد هزار دلار خسارت بپردازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
12
اقا راست میگن ولی مرررررد باشید واردات خودرو را ازاد کنید الیته بدون عوارض و گمرکی تا ببینید شاسی بلند میشه ۷۰ ۸۰ تومن یا نه خودروسازها فقط حررررف مفت میزنند
تیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
11
خودروسازان دارن بصورت قطره چکانی قیمتها را دوبرابر افزایش دادند وبه مردم میفروشن .قرار نیست سود خودشان را از جیب خالی مردم دریافت کنند.قیمت پراید همون بیست میلیون هم زیاده چه برسد به افزایش قیمت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
15
جمع کنید این بساط را. ما خودرو ساز نخواستیم. مرز باز بشه برای واردات خودروهای روز دنیا. بسه اینهمه رانت که حاصلش جز ضربه خوردن مردم و عقب ماندگی خودروساز است.
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
13
اگر به بهانه اینکه چند نفر میخواهند بیکار شوند خودروساز ساز میخواهد خون مردم را بمکد و زالو وار زندگی انگلی کند همان بهتر که نابود شود
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
1
8
حداقل به فکر مردم باشید افزایش قیمت به اجناس بی کیفیت خیانت به مردم و کشور است.شرکتهای دولتی کارشان خالی کردن جیب مردم هست. قیمتها را سه برابر کردید .خدا خیرتان ندهد
وحی د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
9
قیمت خودرو یکبار امسال افزایش داشته است و اگر بنا باشد بازهم زیاد شود باید اول حقوق کارگران و کارمندان افزایش یابد و این افزایش قیمت فقط مختص خودروهایی که از این ببعد میخواهند فروش یا پیش فروش کنند باشد، نه اینکه خودرو ها را تحویل ندهند تا قیمت را بالا ببرند و پس از آن با قیمت بالاتر تحویل دهند، این کار اصلا و ابدا براساس عدالت نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
4
13
اصلا میدونین چیه ؟ مشکل اینه که ما صنعت هسته ای که این همه برای ما ضروری است و تازه علمش هم بومی شده و توان کار را هم داریم و صنعت نانو وعلم هما فضا و صنایع وابسته به اون رو که اینهمه فایده برامون داره ول کردیم اونوقت چسبیدیم به این صنعت مونتاژ خودرو که نه علمش مال ماست نه خط تولیدش نه قطعاتش و تازه صنعتی که مال چند دهه قبل اروپاست و روز به روز هم ضررش رو از گرده ما ملت بیچاره میگیرن . بعد میگن خودرو ساز داره ضرر میده . خوب اونم بتن میریختین راحت میشدیم دیگه .
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
13
چرا باید مستقیم از جیب مردم مشکل قطعه ساز و کارگرش و تمام این شرکت حل بشه؟
اگر واقعا راست میگن به اینها هم ارز4200 بدهند
مگر ارز برای کالای اساسی نبوده؟ الان ماشین کالای اساسی حساب میشه
نمیشه اینقدر زور بگید
هم انحصار خودرو را دارید هم ازاد بودن قیمت رو خواستار هستید
چرا اینقدر .... هستید؟
سیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
9
11
رییس جمهور مخالف 4 برابری دلار نیست
اما مخالف افزایش قیمت خودرو هست
آیا این رییس جمهور منطق دارد
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
18
سلام اگه قیمت خودرو آزاد میشه واردات خودور هم آزاد بشه تا عدالت رعایت میشه و رقابت واقعی اتفاق میفته
محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
10
جمع کنید بابا ملت را ....فرض کردید بگذارید هرقیمتی دوست دارند بفروشند تعرفه واردات خودرو را صفر کنید تا ملت کیف ماشین ارزان باکیفیت خارجی را ببرند مگه ملت ایران همیشه باید محروم باشند مگه میشه دولت هم از تعرفه ماشین خارجی از جیب مردم بردارد وهم از گران فرشی خود روی داخلی سود ببردیا ماشین داخلی ارزان یا تعرفه صفر ماشین خارجی نمی شود هم خر وهم خرما
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
9
همین الانم این خودروها خیلی گرون و قدیمی ان.حتی درحد خودروهای کشورای افریقایی هم نیستن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
9
سلام
خودرو به بازار نمیدهند ، خودرو گران شده و حالا میخواهند 5 درصد زیر قیمت کاذبی که خودشان عاملش بوده اند بفروشند. چرا ساندرو اتومات شده 120 میلیون؟ چونکه چندین ماه است که توزیع نشده و قیمتها واقعی نیست.این منطق اقتصاد است وقتی عرضه نباشد، قیمت بالا می رود آیا در این وضعیت میتوان ملاک قیمت را 5 درصد زیر قیمت بازار گرفت؟
محمد کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
1
8
اگر بنا به آزاد سازی قیمت خودرو باشه باید صنعت خودرو سازی هم از انحصار خارج بشه
وقتی هیچ گونه رقابتی به خاطر انحصاری بودن تولید وجود نداره خودرو با پایین ترین کیفیت تولید میشه
اگه واقعا میخوان قیمت خودرو رو آزاد کنن باید واردات خودرو هم آزاد بشه مثل مناطق آزاد.چرا مردم نتونن حق انتخاب داشته باشن
آیا واقعا با آزاد سازی قیمت خودرو کیفیت اونم‌ تغییر میکنه؟
باور کنیید مشکل فقط از طرف شرکت های خودرو سازی هست که قیمت بازار آزاد این همه افزایش داره
به محض اینکه قیمتا رو افزایش بدن تمام خودروهای احتکار شده رو روانه بازار میکنن.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
7
خدا به داد مردم برسه .خصوصا اون بدبختهایی که الان چند ماه هست ثبت نام کردن و خودرو بهشون ندادن . الان باید تاوان بی تدبیری برخی ها رو بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
12
بیکار بشن،یعنی چی اخه،ما هم تو صنعت حفاری کار میکردیم الان بیکار شدیم،کسی به داد ما هزاران نفر شاغل در این صنعت رسید؟اخه اینا چه گلی به سر ما زدن؟با این قطعه و ماشینای بی کیفیت شون،ارابه های مرگ میسازن اینا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
1
4
پراید 21000000یعنی 14ماه حقوق یک کارگرکه خیلی گران است
تیبا28000000یعنی 19ماه حقوق یک کارگر که گران است
سمند34000000یعنی 23ماه حقوق یک کارگر گران اسن مگر دستمزد چقدر بالا رفته که شما از اول سال چند بار افزایش قیمت داشتید همین الان هم گران است یا همین یا جمع کنید و تعرفه واردات را صفر کنید
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
5
این دولت مثل قبلیا فقط به فکر پر کردن جیب خودشه.. اگه از روز اول واردات خودرو آزاد و فروشش رقابتی میشد، الان این دو خودروساز خون مردم رو تو شیشه نمیکردن
تا کی باید تاوان بی کفایتی و مفت خوری خودروساز از جیب مردم پرداخت بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
5
واقعا ما اگر خودرو ساز داخلی نخواهیم چکار باید بکنیم
بالاخره باید مردم هزینه بیکفایتی مسئولان خودرو ساز را دهند
صد سال دارن میگن خودکفا شدیم
دلار بالا رود و یا پایین بیاید میخوان گران کنن و کاری به معیشت مردم هم ندارن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
7
سلام و عرض ادب دارم خدمت تمام مدیران با لیاقت صنعت خودرو کشور !
خواستم اینو بگم ای کاش خودرو ساز ها به جای گرانی قیمت جهت جلوگیری از ضرر، مقداری از هزینه های سر بارشون رو کم کنند تا اینقدر به مردم بیشتر از این توهین نکنند .من یه سوال از خودرو سازان دارم آیا بهتر نبود به جای ایجاد سایت های بدون بازگشت در سوریه و ونزویلا و ... و یا بانکداری و هزاران کار غیر مرتبط با صنعت خودرو مقداری روی کیفیت و ارتقا خودرو ها کار میکردید تا امروز به جای ارزبری ۱۵۰۰ دلاری برای خودرویی مثل پراید و غیره خودرویی خوب و درخور ملت تحویل میدادید به مردم .کشور ترکیه در طول چند سال جایگاه ششم در اروپا رو در صنعت خودرو کسب کرده .قطعه سازان ترکیه هم صنایع خودشون رو ساپورت میکنند و هم صادرات به بقیه کشور ها دارند آیا بعد از چهل سال حمایت بی دریغ وقت اون نیست یه مقدار نون حلال در بیارید
پاسخ ها
جوان نخبه ی ایرانی بی انگیزه ی افسرده و روان پریش شده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
آخرش اون نون حلال را خوب گفتی.
جنانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
2
بنظر من خیلی مسخره است خودرو به بیرون ندن بازار را کاملاً ول کنند قیمتها بطور سرسام آور بالا رود اونوقت از روی قیمت کاذب و خنده دار دولت برای مردم تعیین تکلیف کند.. خیلی عجیب است کجای دنیا چنین قانونی را عملی می کنند. اگر چنین باشد واویلا
سید احمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
1
2
خدا وکیلی خجالت نمیکشید
من ١٦ ماه خودرو پزو2008 ثبت نام کردم...60 میلیونم پول دادم...اون موقع با پولم 15 هزار دلار میدادن...خودرو من باید پارسال تحویل داده میشد که هیچ خبری از گرانی نبود ...من باید پول قطعه سازی که قطعه رو به موقع تحویل نداده رو پرداخت کنم....تازه این همه مردم ثبت نام کردن و پولشون دست شماست اگه گرون بشه دارین که پول مردم برگردونید یا میخواین یکسال باز پول های انصرافی مردم ندین...خجالت بکشین
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
3
دولت همه چیرو گرون کرده ولی با گرون شدن خودرو مشکل داره علتش چیه جز اینکه نمیخواد دست یه مشت واسطه مفتخور خودی کوتاه بشه؟
یاعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
تدبیر و امید را در این تصمیمات الله بختگی دولت دیدیم
بیچاره مردم که با هزار زور و هزار سختی و زحمت از همه چیزشون میزنن و پس انداز میکنن تا یه ماشین بخرن بعد اوضاع مبشه این و فقط اعصاب داغون و افسردگی نصیبشون میشه
لعنت به این خودروسازها
یاعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
1
تدبیر و امید را در این تصمیمات الله بختگی دولت دیدیم
بیچاره مردم که با هزار زور و هزار سختی و زحمت از همه چیزشون میزنن و پس انداز میکنن تا یه ماشین بخرن بعد اوضاع مبشه این و فقط اعصاب داغون و افسردگی نصیبشون میشه
لعنت به این خودروسازها
علی
|
United States of America
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
سلام ما با هزار زحمت پول جمع کردیم ماشین بخریم حالا ماشینی که ثبت نام کردیم میخاد گرون بشه چرا این مملکت اینقدر بی ثباته مردم دیگه انگیزه ای ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
این چه قلمی که فقط در جهت کاهش قدرت جیب مردم میچرخه؟مگر ما چه گناهی کردیم که مردم ایران شدیم.بی کفایتی خودروساز مفت خور را باید مابدهیم؟بازار و حاشیه بازار و ...همه و همه کار خودشونه.
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
امیدوارم خدا..... کنه، 8 سال هستش که ذره ذره پس انداز کردم تا امسال تونستم یه ماشین ثبت نام کنم اون هم با هزار بدبختی و مکافات و باز نشدن سایت، حالا هم می خان ماشین را دو برابر کنن، اینا می گفتن پیش فروش میکنیم تا قیمت بازار پایین بیاد حالا خودشون می خان به قیمت بازاری که کاذب هستش بفروشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
جناب اقای دکتر رحمانی وزیرمحترم صمت
باسلام واحترام تورا به خون شهدا و شرف مردانگیت قسم باشجاعت هرچه تمام با عدل علی (ع)درخدمت مردم عزیز باش و با قاطعیت جلو فساد و رانت در صنعت خودرو را بگیر و نگذار قیمت حودرو افزایش یابد . خدانگهدارت باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
چي گفت خودش هم نفهميد!اگر قيمت بر اساس شاخص ها باشد كه همه چيز دو تا سه برابر شده پس قيمت خودرو هم بايد اينگونه شود اگه حاشيه بازار به جيب دلال مي ره خوب از قيمت گذاري دستوري خودرو خارج شويد اجازه دهيد بازار خودش قيمت را مشخص كند سودش به جيب كارخانه و توليد برود
راستي چرا آقايان با افزايش قيمت گوشت و نان ميوه و لوازم خانگي ..... كه مردم هر روز در ارتباط هستند مخالفت نمي كند و در نهايت نظام با هرچيزي كه مخالفت مي كند برعكسش اتفاق مي افتد
نظرات بینندگان