arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷

نایب رئیس اتاق بازرگانی: افزیش دستمزد به ضرر کارگران است/وضع نیشکر هفت تپه الان بهتر از زمانی است که دولتی بود

نیشکر هفت تپه در زمانی که در اختیار دولت بود 7 ماه معوق پرداخت دستمزد به کارگران داشت اما اکنون که در اختیار بخش خصوصی است 2 ماه معوق دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رئیس اتاق بازرگانی: افزیش دستمزد به ضرر کارگران است/وضع نیشکر هفت تپه الان بهتر از زمانی است که دولتی بود

نایب رئیس اتاق بازرگانی: افزیش دستمزد به ضرر کارگران است/وضع نیشکر هفت تپه الان بهتر از زمانی است که دولتی بود

جبران قدرت خرید کارگران با افزایش دستمزد در این شرایط اقتصادی، در نهایت به ضرر کارگران و بیکار شدن آنان می شود.

حسین سلاح ورزی در گفتگوی ویژه خبری افزود: تأیید می کنیم در شرایط اقتصادی کنونی قدرت خرید جامعه مزد بگیر و اقشار پایین دست جامعه با مشکل روبرو شده است اما تبعات افزایش مزد کارگران در میزان تورم و توان کارفرمایان برای پرداخت این افزایش باید بررسی شود.

وی گفت: از سال 84 تا 96 دو درصد از مشاغل به وسیله بخش خصوصی و هشت درصد به وسیله دولت ایجاد شده اما 80 درصد اشتغال ها در کارگاه های کمتر از 10 کارگر بوجود آمده است.

سلاح ورزی افزود: قیمت های محصولات تولید کنندگان بر اساس افزایش قیمت مواد اولیه و ارز نبوده است و باید پرسید مگر کارفرما چقدر در ایجاد این شرایط اقتصادی مقصر بوده که باید بهای ترمیم قدرت خرید کارگران را بپردازد.

وی گفت: آمار مربوط به میزان ریزش شغل و ایجاد شغل جدید در 7 ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته به دلیل شرایط بد اقتصادی، خوب نیست.

سلاح ورزی افزود: اکنون بخش خصوصی با مشکلات زیادی از جمله بخشنامه جدید بانک مرکزی روبرو است و قانون واریز ارز حاصل از صادرات به صندوق دولت را عطف به ماسبق و اعلام کرده است صادر کنندگانی که در فروردین اقدام به صادرات کردند باید به میزانی که ارز در آن زمان دریافت کردند به حساب دولت واریز و بر اساس نرخ ثانویه ارز، ریال دریافت کنند.

وی گفت: نیشکر هفت تپه در زمانی که در اختیار دولت بود 7 ماه معوق پرداخت دستمزد به کارگران داشت اما اکنون که در اختیار بخش خصوصی است 2 ماه معوق دارد.

سلاح ورزی افزود: موافق حذف شرکت های پیمانکاری برای کمک به کارگران هستیم اما امکان افزایش مزد برای بخش کارفرمایی وجود ندارد.

وی گفت: اگر دولت کارفرمایان را مجبور به افزایش دستمزدها کند باید نظام جبرانی برای کارفرمایان در ازای این افزایش دستمزدها قرار دهد.

منبع:تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
homayon
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
ادم سیرکه از گرسنه خبر نداره واقعا بی انصافی اقای سلاح ورزی با این نرخ تورم وگرانی دو ماه حقوق معوق رو حتی اگر همین الان هم به کارگران بدن کفاف یک روز رو هم نمیکنه چون اکثرا مستاجر اندوبه مغازه دار وحتی بانکها بدهی دارند پس این حرف شما دور از انصافه بجای پیگیری حق وحقوقشون روی زخم اونا نمک می پاشی
نظرات بینندگان