arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

برتری منطق بر غوغاسالاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا غریب دوست: عبدالفتاح سلطانی روز گذشته با موافقت شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب و با همکاری دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران بصورت مشروط آزاد شد.
گرچه همکاری و نقش ارزنده جناب آقای عباس جعفری دولت آبادی در آزادی این وکیل دادگستری شناخته شده بسیار حائز اهمیت بوده است، اما تلاش‌های بی وقفه و مبتنی بر منطق و به دور از غوغا سالاری رسانه‌ای وزیر محترم دادگستری – جناب آقای سید علیرضا آوائی - از نظر اینجانب نکته‌ی قابل تامل و آموزنده ایست که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. بار‌ها و بار‌ها دستگاه قضایی اصرار نموده که تحت تاثیر فضاسازی‌ها و هیاهو‌های رسانه‌ای قرار نمی‌گیرد و تجربه نشان می‌دهد که جنجال‌های رسانه‌ای در موضوعات مشابه، جز وخامت وضع موجود، نتیجه دیگری در بر نداشته است. در این میان تمکین آقای سلطانی از قانون و بازگشت ایشان به زندان – در وضعیتی که سوگوار از دست دادن فرزند خویش بود – عزت نفس و پایبندی این وکیل دادگستری را به قانون بار دیگر اثبات نمود.
دستگاه قضایی با اقداماتی اینچنین، و بکارگیری تدابیر توام با رافت اسلامی در برخورد با محکومین – به ویژه محکومینی که مرتکب جرایمی از این دست شده اند – نه تنها در جامعه ناتوان و ضعیف جلوه نمی‌کند، بلکه از منظر افکار عمومی عزتمندتر و قابل اعتمادتر از گذشته می‌تواند خود را تعرفه کند.
اجرای قرار‌های تعلیق مجازات و تعویق در صدور حکم، نظام آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی و آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و دیگر امکانات قانونی اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و همینطور تبدیل و تخفیف مجازات، راهکار‌هایی است که قانون آیین دادرسی کیفری برای همین مواقع پیش بینی نموده و نگارنده مطمئن است که استفاده بیشتر از این امکان قانونی و توسعه دیدگاه‌های ایجابی توام با رافت اسلامی، بی شک در اعتلای نظام حقوقی ایران و عزت دستگاه قضایی تاثیر بسزائی خواهد داشت.
سلوک توام با سکوت و به دور از هیاهوی جناب آقای آوائی - وزیر دادگستریِ خاضع و بی ادعایی که دلسوزانه برای خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی، از هیچ کوششی به منظور فرونشاندن بحران‌ها و معضلات قضائی و حقوقی فروگذار نبوده و همواره به اخلاقیات بیش و پیش از هر قیدی پایبند بوده و هست - برای اینجانب همواره آموزنده بوده است.
نگارنده این سطور بر این باور است که آزادی عبدالفتاح سلطانی، سندی بر این مدعا است که هیچ مشکلی با غوغاسالاری و هیاهو و جنجال مرتفع نخواهد شد و منطق و عقلانیت تنها راه عبور از مشکلات و معضلاتی است که گریبان گیر کشور شده است.

منبع: شرق

نظرات بینندگان