arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

وزیر دفاع آمریکا: پست‌های دیده‌بانی در شمال سوریه ایجاد می‌کنیم

جمیز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت که ترکیه نگرانی‌های مشروعی درباره تهدیدهای تروریستی دارد و آمریکا هیچ یک از این نگرانی‌ها را نادیده نمی‌گیرد.اسد با نوع حکومتی که دارد البته اگه بتوان به آن حکومت گفت باعث از هم پاشیدن سوریه شده است و ترکیه به عنوان یک عضو ناتو که هم مرز با سوریه است دلایل بسیاری برای نگرانی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، آمریکا پست‌های دیده بانی در امتداد مرز ترکیه در شمال سوریه ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، جمیز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران در پنتاگون گفت: ترکیه نگرانی‌های مشروعی درباره تهدیدهای تروریستی دارد و آمریکا هیچ یک از این نگرانی‌ها را نادیده نمی‌گیرد.

بدون اشاره به خطر تروریست‌ها و به ادعای ماتیس، این نگرانی‌ها از دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه سرچشمه می‌گیرد.

ماتیس مدعی شد: اسد با کمک روسیه مرتکب قتل و جنایت در کشور خودش شده است. او با نوع حکومتی که دارد البته اگه بتوان به آن حکومت گفت باعث از هم پاشیدن سوریه شده است و ترکیه به عنوان یک عضو ناتو که هم مرز با سوریه است دلایل بسیاری برای نگرانی دارد.

به منظور مبارزه با نگرانی‌های نشات گرفته از سوریه آمریکا پست‌های دیده بانی را در امتداد مرز ترکیه با سوریه قرار می‌دهد؛ جایی که این پست‌های دیده بانی می‌توانند به آنکارا نسبت به هرگونه تهدید بالقوه هشدار دهند.

ماتیس افزود: ما این پست‌های دیده بانی را در شمال سوریه ایجاد می‌کنیم و این در حال حاضر یک تغییر محسوب می‌شود. ما این پست‌های دیده بانی را در مکان‌های مختلف در امتداد مرز سوریه قرار می‌دهیم. ما می‌خواهیم افرادی باشیم که به ترکیه‌ای‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم و به آنها هشدار می‌دهیم که اگر چیزی را مشاهده کردیم که آنها را تهدید می‌کند، ما وارد عملیات خواهیم شد.

رئیس پنتاگون تاکید کرد: آمریکا مرتبا با ارتش و وزارت امور خارجه ترکیه در ارتباط است.

وی افزود: ما هر گونه تهدیدی را که عله ترکیه باشد رصد می‌کنیم. این به این معنی است که ما با ارتش ترکیه در آن سوی مرز در ارتباط هستیم.

ماتیس همچنین افزود: این پست‌های دیده بانی ایجاد شده‌اند تا به نیروهایی که در دره فرات مبارزه می‌کنند اجازه دهند تا بر امحای خلافت داعش و اعضای آن تمرکز داشته باشند.

نظرات بینندگان