arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

رویترز: هند ۱۸۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد خواهد کرد

یکی از مقامات نفتی هند اعلام کرد که شرکت ملی نفت هند قصد دارد طی توافق سالانه ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با ایران محدودیت حجم واردات را حذف کند.طی توافق شرکت ملی نفت هند با ایران، این شرکت برای سال مالی جاری توافق واردات ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام امضاء کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

خبرگزاری رویترز امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، شرکت ملی نفت هند در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به طور میانگین ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام در روز از ایران وارد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز یکی از مقامات نفتی هند اعلام کرد، شرکت ملی نفت هند قصد دارد طی توافق سالانه ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با ایران محدودیت حجم واردات را حذف کند.

طی توافق شرکت ملی نفت هند با ایران، این شرکت برای سال مالی جاری توافق واردات ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام امضاء کرده است.

به گفته این مقام هندی، واردات نفتی هند از ایران می‌تواند از حجم وارداتی سال گذشته بسیار بیشتر باشد. بیشتر پالایشگاه‌های دولتی هند در سال گذشته به دلیل اختلاف بر سر حقوق توسعه یک میدان بزرگ گازی واردات خود از ایران را متوقف کردند.

به گفته خبرگزاری رویترز، طی توافقات جدید پالایشگاه‌های هند قرار است کلیه هزینه واردات نفتی خود از ایران را به واحد پولی روپیه و از طریق بانک دولتی یو سی او (UCO) هند پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، بعد از بازگشت تحریم‌های نفتی یک جانبه آمریکا علیه ایران، هند به همراه هفت کشور دیگر جهان توانست از معافیت ۱۸۰ روز ادامه واردات نفتی از ایران برخوردار گردد.

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در ماه مه (اردیبهشت)، این کشور به سایر ملت‌ها فشار وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند. بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در تاریخ ۶ ماه اوت (۱۵ مرداد) اجرایی شدند درحالی‌که تحریم‌های ایران در بخش انرژی در چهارم ماه نوامبر (۱۳ آبان) به اجرا گذاشته شدند.

واردات نفتی هند از ایران در ماه اکتبر کاهش ۱۲ درصدی داشته و به ۴۶۶ هزار بشکه در روز رسید. در حالی که این کشور در هفت ماه اولیه سال (آوریل- سپتامبر) شاهد افزایش خرید ۳۴ درصدی نفت خام از ایران بود.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی می‌کند که تا سال ۲۰۴۰ هند یک چهارم از انرژی تولیدی در جهان را مصرف کند.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله دیگر کشور‌های امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می‌کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

تحریم‌هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می‌کند، از مدت‌ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آن‌ها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آن‌ها عقب نشینی کند.

مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که تحریم‌های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است، بطوری که «عبدالناصر همتی» رییس بانک مرکزی نیز با اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفر رساندن فروش

نفت ایران، گفت: دولت آمریکا هر کاری که می‌خواست انجام داد و پس از چهارم نوامبر (۱۳ آبان ماه) اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

نظرات بینندگان