arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

مرد ورزشکار پلیس قلابی را خاک کرد

چندی قبل مأموران پلیس تهران از دستگیری مأمور قلابی در یکی از خیابان‌های شرقی تهران با خبر و راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه دریافتند لحظاتی قبل دو مرد مأمورنما هنگام اخاذی از مرد جوانی با او درگیر می‌شوند که مرد جوان با کمک رهگذران یکی از آن‌ها را دستگیر می‌کند، اما متهم دیگر موفق به فرار می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یکی از دو پلیس قلابی که آخرین طعمه خود را مرد ورزشکاری انتخاب کرده بودند در درگیری با او به دام افتاد.

روزنامه جوان نوشت: چندی قبل مأموران پلیس تهران از دستگیری مأمور قلابی در یکی از خیابان‌های شرقی تهران با خبر و راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه دریافتند لحظاتی قبل دو مرد مأمورنما هنگام اخاذی از مرد جوانی با او درگیر می‌شوند که مرد جوان با کمک رهگذران یکی از آن‌ها را دستگیر می‌کند، اما متهم دیگر موفق به فرار می‌شود.

شاکی به مأموران گفت: من ورزشکارم و ساعتی قبل به باشگاه رفته‌بودم و لحظاتی قبل در حالی که کیف ورزشی‌ام در دستم بود در حال عبور از خیابان بودم که راننده پژوی پرشیایی مرا صدا زد. علاوه بر راننده مرد میانسالی هم در صندلی جلو نشسته بود که خودش را مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد. او ابتدا دستبند و تجهیزات پلیسی‌اش را به من نشان داد و گفت: به من مشکوک شده‌اند و باید برای بازرسی سوار خودروی آن‌ها شوم. من از آن‌ها کارت شناسایی درخواست کردم که مرد میانسال مرا تهدید کرد و گفت: باید همراه آن‌ها به اداره پلیس بروم. از آنجایی که مدتی قبل در روزنامه‌ها درباره مأموران قلابی مطلبی خوانده بودم به آن‌ها مشکوک شدم و خواستم با اداره پلیس تماس بگیرم که با من درگیر شدند. با یک فن رزمی هر دوی آن‌ها را زمینگیر کردم، اما یکی از آن‌ها موفق به فرار شد و رهگذران که به کمک من آمده‌بودند موفق به دستگیری او نشدند.

مأموران متهم را به اداره پلیس منتقل کردند تا اینکه چند روز قبل برای تحقیق به دادسرای ناحیه‌۳۴ منتقل شد.

وی در بازجویی‌ها گفت: من مسافرکشی می‌کردم تا اینکه مدتی قبل با مردی که به عنوان مسافر سوار کرده بودم، آشنا شدم. او وضع مالی خوبی داشت و گاهی هم تلفنی از من می‌خواست تا او را به مقصدش برسانم. مدتی گذشت تا اینکه ارتباط ما بیشتر شد و فهمیدم متهم سابقه دار است و چند باری به عنوان مأمور قلابی دستگیر شده است. او گفت: اگر با او همکاری کنم وضع مالی‌ام خوب می‌شود و من هم قبول کردم. او هر روز با یک خودرو به دنبال من می‌آمد و گاهی من خودروی خودم یا خودروی برادرم را می‌آوردم و به دنبال طعمه می‌گشتیم. او خیلی حرفه‌ای بود و تمام تجهیزات پلیسی را همراه داشت. معمولاً من افراد را صدا می‌زدم و او هم به عنوان مأمور پلیس آن‌ها را بازرسی می‌کرد و در فرصت مناسب به طوریکه آن‌ها متوجه نمی‌شدند اموالشان را سرقت می‌کرد. او در هر سرقت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به من دستمزد می‌داد و گفت: باید دوره آموزشی‌ام تمام شود و وقتی حرفه‌ای شدم دستمزد من بیشتر می‌شود تا اینکه در آخرین اخاذی در دام مرد ورزشکار گرفتار شدم، اما او موفق به فرار شد.

متهم در پایان به دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت. تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

نظرات بینندگان