arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

مسکو: کشتی‌های اوکراین مرزهای دریایی ما را شکستند

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که توقیف ناو‌های نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی تنگه کرچ کریمه، به دلیل اقدام تحریک آمیز ارتش اوکراین که از پیش طراحی شده بود، صورت گرفته است. سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز گذشته در نقض بند‌های ۱۹ و ۲۱ کنوانسیون قوانین دریایی سازمان ملل، از مرز دریایی روسیه عبور کرده و وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه در دریای موقتا بسته شده این منطقه شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، توقیف ناوهای نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی تنگه کرچ کریمه، به دلیل اقدام تحریک آمیز ارتش اوکراین که از پیش طراحی شده بود، صورت گرفته است.

«الکسی ولکوف» مدیرکل شرکت بنادر دریای کریمه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، عبور و مرور دریایی از طریق تنگه «کرچ» و دریای «آزوف» که به دلایل امنیتی در تاریخ 25 نوامبر بسته شده بود مجددا از تاریخ 26 نوامبر (5 آذرماه) مجددا از سرگرفته شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه تأکید کرد: «عبور و مرور از طریق تنگه کرچ از امروز آزاد است».

«گریگوری کاراسین» معاون وزیر خارجه روسیه گفته است، اتفاقی که در تنگه کرچ رخ داده بواسطه اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین بوجود آمده چرا که زمان و مکان آن طبق نقشه‌ای از پیش‌طراحی شده انتخاب شده بود.

کاراسین در گفت‌وگو با اسپوتنیک تأکید کرد: «به طور مشخص این یک اقدام تحریک آمیز بوده است. و هدف این اقدام نیز کاملا مشخص است: ایجاد یک تغییر اساسی در اوکراین با اجرای حکومت نظامی و بسیج کردن سیاست‌های ضدروسی غرب به منظور افزایش تحریم‌ها علیه روسیه. به طور مشخص، اجرای رقابت‌های انتخاباتی در این شرایط برای پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین آسانتر است».

صبح امروز یک سخنگوی بخش مرزی نیروهای امنیتی روسیه در کریمه گفته بود که کشتی‌های توقیف شده به بندر کرچ هدایت شده‌اند و سه نظامی اوکراین که اندکی آسیب دیده بودند مراقبت‌های پزشکی دریافت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز گذشته در نقض بندهای 19 و 21 کنوانسیون قوانین دریایی سازمان ملل، از مرز دریایی روسیه عبور کرده و وارد آبهای منطقه‌ای روسیه در دریای موقتا بسته شده این منطقه شدند. این کشتی‌ها از دریای سیاه به سمت این منطقه اعزام شده بودند. علاوه بر این، یک گروه دیگر از کشتی‌های اوکراین نیز از دریای آزوف به سمت این تنگه حرکت کرده بودند.

نیروی امنیتی روسیه در همان روز گزارش کرد که سه کشتی اوکراین به دلیل عبور غیرقانونی از مرزهای روسیه توقیف شده‌اند. بنا بر اعلام مسکوف کشتی‌های اوکراین طبق درخواست های قانونی نیروهای روسیه اقدام نکرده و تلاش کردند تا اقداماتی خطرناک صورت دهند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان