arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

افشاگری از رشوه محمد بن سلمان به مقامات تونسی

روزنامه «المصور» چاپ تونس نوشت: از رشوه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، که تونسی‌ها به سبب قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، به وی لقب «محمد ارّه» را داده‌اند، به مقامات تونس برای موافقت با سفر وی خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه «المصور» چاپ تونس در شماره روز دوشنبه خود به نقل از منابع «موثق» توصیف کرد از رشوه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، که تونسی‌ها به سبب قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، به وی لقب «محمد ارّه» را داده‌اند، به مقامات تونس برای موافقت با سفر وی خبر دادند.

روزنامه تونسی «المصور» به نقل از منابع موثق از رشوه ولیعهد سعودی به مقامات تونس برای موافقت با سفر او به این کشور خبر دادند.

روزنامه المصور نوشت عربستان قصد دارد به بانک مرکزی تونس سپرده‌ای به مبلغ دو میلیارد دلار اهدا کند. بنابر اعلام این منبع، ریاض همچنین تصمیم گرفته است مقادیری از نفت مورد نیاز تونس را با قیمت حدود چهارصد میلیون دلار در سال تأمین کند.

افزون بر این، عربستان با ارائه تعدادی جنگنده و بالگرد به نیروی هوایی ارتش تونس کمک خواهد شد.

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود تفاهم‌هایی در خصوص گسترش سرمایه‌گذاری عربستان در تونس اعلام شود.

پایگاه «وطن» با اشاره به سفر امروز سه‌شنبه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به تونس نوشت رسوایی رشوه نشان می‌دهد که چرا به رغم مخالفت تعداد زیادی از کشور‌ها با درخواست سفر بن سلمان‎، تونس با این سفر جنجال‌برانگیز موافقت کرده است.

شایان ذکر است، المصور تونس نیز این خبر را به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه وطن چاپ آمریکا منتشر کرده است.

یادآور می‌شود محمد بن سلمان که پس از قتل خاشقجی در عرصه جهانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، با هدف بهبود وجهه خود و کشورش و عادی نشان دادن اوضاع در عربستان، سفر دوره‌ای خود به چند کشور عربی را آغاز کرده است و تونس یکی از مقاصد اوست.

برچسب ها: محمد بن سلمان
نظرات بینندگان