arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

آلودگی صوتی چیست؟

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند تنها آلودگی خطرناک جهان،آلودگی هوا است، اما گاهی آلودگی صوتی بسیار خطرناک تر از آلودگی هوا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند تنها آلودگی خطرناک جهان،آلودگی هوا است، اما گاهی آلودگی صوتی بسیار خطرناک تر از آلودگی هوا است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، آلودگی صوتی گاهی می تواند مشکلات جسمانی و روانی خطرناکی را برای افراد ایجاد کند. اما پرسش این است که اساسا آلودگی صوتی چیست؟ هر نوع صدای ممتدد، بلند،آزاردهنده، فراتر از توان و آستانه تحمل افراد را می توان مصداق آلودگی صوتی دانست.

 

عوارض آلودگی صوتی چیست؟

آلودگی صوتی می تواند عوارض متعدد و خطرناکی به لحاظ روانی و جسمانی در افراد ایجاد کند. برای مثال می توان به این مواد اشاره کرد:

_سردرد

_حالت تهوع

_پرخاشگری

_کاهش آستانه تحمل

_احساس خشم بی دلیل

_حملات میگرنی

آلودگی صوتی چیست؟

_عدم تمرکز و گیجی

_معده درد عصبی

_رنگ پریدگی و وزوز گوش

_افزایش درگیری های خانوادگی

_مشکلات بینایی و سرگیجه

 

رایج ترین مکان های مرتبط با آلودگی صوتی

معمولا خیابانهای شهرهای بزرگ در ساعات پرترافیک از بدترین مکانهای مرتبط با آلودگی صوتی محسوب می شوند. کارگرانی که در کارخانه های بزرگ کار می کنند نیز از آلودگی صوتی در امان نیستند. افرادی که در مکانهایی مثل شهربازی کار می کنند نیز دائم با سر و صدا سر و کار دارند.مسئولان سالنهای کنسرت و یاد چک کردن وضعیت دستگاههای موسیقی از دیگر افرادی هستند که به طور دائمی با آلودگی صوتی رو به رو می شوند.

آلودگی صوتی چیست؟

در برابر آلودگی صوتی چه کنیم؟

خوشمان بیاید یا نه، به  هر حال زندگی در شهرهای بزرگ بدون آلودگی صوتی امکان پذیر نیست. حتی اگر پشت میزتان در اداره هم نشسته باشید، صدای ارباب رجوع، صحبتهای همکاران، صداهای کوچه، بوق اتوموبیلها، هشدار صوتی پیامهای گوشیتان و حتی پروژه ای که روی آن کار می کنید به نوعی آلودگی صوتی محسوب می شود. اما بهترین تکنیک در برابر آلودگی صوتی را می توان سفرهای گاه به گاه، مدیتیشن، یوگا، دوش آب سرد و مطالعه دانست.

 

نظرات بینندگان