arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

این میکروبها گاز می خورند!

گروهی از دانشمندان نوعی متفاوت از میکروب هایی را در اعماق اقیانوس آرام کشف کرده اند که می توانند لکه های نفتی خطرناک درون اقیانوس ها را  بخورند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از دانشمندان نوعی متفاوت از میکروب هایی را در اعماق اقیانوس آرام کشف کرده اند که می توانند لکه های نفتی خطرناک درون اقیانوس ها را  بخورند.

دانشمندان معتقدند این موجودات کوچک بالاخره روزی می توانند مواد شیمیایی دخیل در تغییرات اقلیمی نظیر متان موجود در اتمسفر یا حتی لکه های نفتی موجود در اقیانوس ها را از بین ببرند و به پاکسازی دوباره زمین کمک کنند.

این میکروب ها در رسوبات اعماق دریا در منطقه Guaymas Basin خلیج کالیفرنیا و توسط پژوهشگران دانشگاه تگزاس آستن کشف شده اند. تعدادی از آنها گروهی از مواد شیمیایی تحت عنوان هیدروکربن ها را به عنوان منبع انرژی خود کار می برند که شامل برخی گازهای گلخانه ای نظیر متان می شوند.

گازهای گلخانه ای

و اما دانشمندان برای انجام این پژوهش رسوبات موجود در عمق ۲۰۰۰ متری اقیانوس ها را مورد بررسی قرار دادند؛ یعنی درست جایی که فعالیت های آتشفشانی موجب افزایش دما به حدود ۲۰۰ درجه سانتی گراد می شود. آنها در ادامه نمونه های مورد نیازشان را با کمک شناور آلوین جمع آوری کردند (همان زیردریایی که کشتی تایتانیک را پیدا کرد) چراکه میکروب ها در محیط های بسیار زیرین اقیانوس زندگی می کنند.

روی هم رفته دانشمندان ۵۵۱ ژنوم را مورد تحلیل قرار دادند و بعد از بررسی DNA آنها دریافتند که ۲۲ موردشان شاخه جدیدی را به درخچه حیات اضافه می کنند. 

منبع: دیجیاتو

نظرات بینندگان