arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

غول فناوری چگونه کاربران را ادب می کند؟ / ویژگی «درخواست زیبا» به دستیار صوتی گوگل اضافه شد

دستیار صوتی گوگل به ویژگی «درخواست زیبا» مجهز شد. این ویژگی کاربران را تشویق می کند درخواستهای خود را مودبانه تر مطرح کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستیار صوتی گوگل به ویژگی «درخواست زیبا» مجهز شد. این ویژگی کاربران را تشویق می کند درخواستهای خود را مودبانه تر مطرح کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ویژگی جدید دستیار صوتی گوگل در حال حاضر در دسترس است و آماده کمک به کاربران در تمام سنین است.

گوگل اعلام کرد که ویژگی "درخواست زیبا" را برای تشویق کاربران به استفاده مودبانه تر از دستیار صوتی خود طراحی کرده است. درواقع هوش مصنوعی این دستیار صوتی کاربران را به رفتار های مودبانه تر تشویق می کند.

اما این ویژگی چگونه کار می کند؟ با فعال کردن ویژگی درخواست زیبا، وقتی که کاربران با دستیار صوتی خود مودبانه صحبت می کنند و از عبارت هایی مانند "لطفا" یا "تشکر "  استفاده می کنند، دستیار صوتی نیز با ادب و احترام پاسخ می دهد و به کاربران بازخوردی بسیار مثبت ازائه می دهد.

برای مثال اگر کاربر بگوید: "سلام گوگل، لطفا تایمر را برای 5 دقیقه دیگر تنظیم کن." پاسخ ممکن است چیزی شبیه به این باشد: "متشکرم از این که درخواستی مودبانه مطرح کردید. آماده باشید که 5 دقیقه، از حالا شروع شده".

اما گوگل تنها شرکتی نیست که برای ادب کردن کاربران تلاش می کند. در ماه آوریل، نیز آمازون ویژگی مشابهی به نام "Magic Word" را برای دستیار هوشمند خود؛ الکسا، معرفی کرد، تا رفتارهای مودبانه را بین کاربران اشاعه داده و تقویت کند.

این دستیار صوتی احتمالا برای همه اعضای خانواده مفید خواهد بود و نه تنها بزرگسالان را، بلکه کودکان را نیز مودب تر از همیشه خواهد کرد.

نظرات بینندگان