arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

چراغ سبز فیسبوک برای هکرها روشن شد؟ / بررسی پیامدهای تعطیلی «اتاق جنگ»

یکی از مدیران ارشد کاخ سفید در دوران ریاست رئیس جمهوری باراک اوباما معتقد است فیسبوک با تعطیل کردن پروژه مبارزه با نفوذی های انتخاباتی، عملا چراغ سبز را برای هکرها روشن کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مدیران ارشد کاخ سفید در دوران ریاست رئیس جمهوری باراک اوباما معتقد است فیسبوک با تعطیل کردن پروژه مبارزه با نفوذی های انتخاباتی، عملا چراغ سبز را برای هکرها روشن کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برت براون، مدیر کل ارتباطات جهانی کاخ سفید از سال 2013 تا 2015، که تیم مبارزه با نفوذی های روسیه به کاخ سفید را هدایت می کرد، هشدا می دهد فیسبوک با تعطیل کردن پروژه"اتاق جنگ"  اشتباهی بزرگ را مرتکب می شود.

پروژه اتاق جنگ شامل تعداد زیادی نیرو می شود که با هدف مبارزه با حملات و نفوذهای سایبری به پلتفرم شبکه اجتماعی فیسبوک طراحی شده است. بر این اساس براون معتقد است اگر فیسبوک اتاق جنگ خود را از بین ببرد، این سیگنال به روسیه و دیگر کشورهای خارجی ارسال خواهد شد که می توانند کمپین های نامعلوم و متعددی را در این شبکه اجتماعی ایجاد کنند.

اما این نگرانی ها از زمانی آغاز شد که سخنگوی فیس بوک گفت اتاق جنگ فیسبوک منحل شده است اما  این شرکت همچنان تصمیم دارد که با هکرهای انتخابات آینده برخورد کند. درواقع فیسبوک می گوید همان تیمی که اتاق جنگ را اداره می کردند هنوز هم کار می کنند، اما لزوما در یک اتاق فیزیکی حضور ندارند.

چراغ سبز فیسبوک برای هکرها روشن شد؟ /   بررسی پیامدهای تعطیلی «اتاق جنگ»

براون در این خصوص گفت: "این موضوع در مسکو به عنوان یک تلاش سطحی از سوی فیسبوک برای نجات شهرتش به جای جدی بودن در برابر تهدیدهای سایبری، دیده می شود.گر من در کرملین بودم با خودم میگفتم عالی است ما هم توپ را در اختیار داریم و هم زمین را."

براون معتقد است اتاق جنگ باید واقعی باشد و فیسبوک  به طور جدی درگیر آن شود. براون ضمن اشاره به تجربه خود می گوید؛ زاکربرگ و ساندبرگ هم باید به فکر آینده باشند. نیروی د سایبری براون در سال  2014 شامل مقاماتی از سازمان های مختلف بود، که پس از انتخابات اوکراین، وارد عمل شدند. آنها یک مرکز بحران فرماندهی ارتباطات ایجاد کرده و برای انجام عملیات آنلاین وارد عمل شدند  و دو سال بعد ترول های روسی را که از شبکه های اجتماعی برای نفوذ در انتخابات استفاده می کردند شناسایی کردند.

وی گفت: "مهمترین ما از سال 2014 این است که شما باید همواره دارای ظرفیت پایدار برای ردیابی، دفاع و در صورت نیاز مبارزه علیه هکرها باشید."

اکنون، براون از فیسبوک می خواهد به فعالیت اتاق جنگ ادامه دهد. اما سخنگوی فیسبوک گفت: "اتاق جنگ یک راه حل مناسب و همه جانبه نیست بلکه این فقط یک ابزار از مجموعه ابزارهایی است که ما برای کمک به محافظت از انتخابات استفاده می کنیم."

 

 

نظرات بینندگان