arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

جاده چالوس چهار شب در هفته تعطیل شد

جاده کندوان به منظور بازسازی روشنایی تونل ها بویژه تونل شماره ۵ از شنبه شب تا سه شنبه شب هر هفته بسته خواهد شد.این محدودیت از امشب به اجرا گذاشته می شود و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه می یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت که جاده کندوان به منظور بازسازی روشنایی تونل ها بویژه تونل شماره ۵ از شنبه شب تا سه شنبه شب هر هفته بسته خواهد شد.

مهدی صفایی افزود: این محدودیت از امشب به اجرا گذاشته می شود و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه می یابد.

وی توضیح داد: در این مدت به جزء روزهای تعطیل جاده کندوان از مرزن آباد به سمت کرج از ساعت ۲۰ تا ۵ بامداد شنبه تا سه شنبه هر هفته بر روی تردد خودروها بسته خواهد شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس افزود: با اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز تردد خودروها از سمت کرج به چالوس نیز از ساعت ۲۲ شب تا ۵ صبح بسته خواهد بود.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن را راههای اصلی تشکیل می دهد.

محورهای مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه اصلی ترین راه های دسترسی مازندران به پایتخت و برعکس است و از پر ترافیک ترین محورهای کشور به شمار می روند.

طبق آمار سالانه افزون بر ۳۰ میلیون مسافر برای دیدن جاذبه های گردشگری مازندران به این استان سفر می کنند و این استان همه ساله رتبه اول یا دوم را در تردد خودرویی به خود اختصاص می دهد.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس - کرج(کندوان) جزء حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز ست که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان