arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷

فرمانده نیروی دریایی ارتش: در آینده نزدیک در اقیانوس اطلس حضور پیدا می کنیم

سرتیپ خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت که در آینده ای نزدیک حتما در اقیانوس اطلس حضور پیدا می کنیم و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد. تاکنون به منظور تامین امنیت برای کشتی های تجاری تا کنون 58 ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کرده ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آینده ای نزدیک حتما در اقیانوس اطلس حضور پیدا می کنیم و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «حسین خانزادی» روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه دافوس ارتش اظهارداشت: در تعامل با جامعه بین الملل و به منظور تامین امنیت برای کشتی های تجاری تا کنون 58 ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کرده ایم.

وی با بیان موثر بودن اعزام ناوگروه های ایران افزود: تاکنون ناوگروه ها تقدیر نامه های بسیاری در زمینه مبارزه با دزدان دریایی دریافت کرده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: از 10 سال گذشته همکاران من به صورت شبانه روزی در دریاها مستقر هستند و امنیت شناورها را تامین می کنند.
دریادار خانزادی با بیان اینکه حضور در آبهای آزاد به معنی بیشتر کردن عمق استراتژیک است، گفت: به برکت انقلاب، زیر فشار تحریم ها، با تکیه بر ظرفیت نیروهای انسانی از نیروی دریایی آب های سبز به نیروی دریایی آب های عمیق تبدیل شده ایم.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: دشمنان ما در طول تاریخ اجازه نداده اند که دیپلماسی دفاعی در منطقه رشد پیدا کند اما قطعا در آینده ای نزدیک دیپلماسی دفاعی برای ایران قدرت و منزلت به ارمغان خواهد آورد‌.
فرمانده نیروی دریایی با اشاره به جایگاه این نیرو در گسترش دیپلماسی دفاعی گفت: حضور مقتدرانه در دریا، نمایش پرچم توسط ناوگروه ها و بازدید ها از بنادر کشورهای مختلف نمایشی از سطح قدرت دفاعی است.
دریادار خانزادی با تاکید بر اینکه در جایی که نیاز باشد توانایی بازدارندگی خود را از طریق دیپلماسی دفاعی نشان می دهیم، اظهارداشت: غربی ها برای به انزوا کشاندن ایران به دنبال محدود کردن دیپلماسی دفاعی ایران هستند.
وی یادآور شد: در سال های گذشته بازدیدهای 2 جانبه ای را از بنادر کشورهای فعال دریایی منطقه داشته و همکاری های فنی، آموزشی و عملیاتی را گسترش داده ایم.
فرمانده نداجا اعلام کرد: به منظور گسترش همکاری های نظامی اردیبهشت و خرداد سال آینده نخستین رزمایش بزرگ امداد و نجات و مقابله با دزدان دریایی را با محوریت ایران در اقیانوس هند برگزار خواهیم کرد.
دریادار خانزادی به برگزاری اجلاس نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به عنوان بزرگترین اجلاس نظامی ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که چنین همایش بزرگی برگزار می شود همه با هم هماهنگ می شوند که نباید به چه کسی چراغ سبز نشان دهند.
وی به حضور ناوگروه های جمهوری اسلامی ایران در 2 گذرگاه مهم دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت: در آینده ای نزدیک حتما وارد اقیانوس اطلس می شویم و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش دریای خزر را دریای صلح و دوستی دانست و عنوان کرد: در دریای خزر برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما اکنون حضور معناداری در خزر داریم و سفرهای 2 جانبه ای با کشورهای حاشیه ای این دریاچه انجام می شود.
دریادار خانزادی با بیان اینکه موقعیت ایران برای دشمنان ما اهمیت ویژه ای دارد، گفت: اگر یک دیپلماسی فعال در زمینه های مختلف داشته باشیم می توانیم یخ تحریم ها را با استفاده از دیپلماسی دفاعی آب کنیم.
وی دریا را فرصتی برای پیشرفت و ایجاد توسعه پایدار دانست، افزود: قدرت و توان دریایی جمهوری اسلامی ایران باید در شان و هم تراز تاریخ این کشور باشد.
فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه تجهیزات دریایی پیشرفته ترین ها تجهیزات هستند، گفت: برای حضور در دریا نیاز به یک عقبه بزرگ دانشی، زیر ساختی و صنعتی است از این رو حضور در دریا یک قدرت محسوب می شود.
دریادار خانزادی به ظرفیت سواحل مکران اشاره کرد و گفت: سواحل اقیانوسی مکران ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه نمونه دریایی را دارند. اتصال به محور شمال به جنوب زمینه را برای صادرات کشورهایی متقاضی استفاده از این کریدور در مکران فراهم می کند.
وی نیروی دریایی را نیرویی نظامی، سیاسی، علمی و بین المللی خطاب کرد و اعلام کرد: از نهادهای بین المللی کشور از جمله سازمان بنادر خواسته ایم که در سمینارهای بین المللی حتما یک افسر نیروی دریایی حضور پیدا کند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
از ناوشکن فوق پیشرفته دماوند
نظرات بینندگان