arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۵۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

واکنش ایران به خروج قطر از اوپک: عربستان و روسیه مقصرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به خبرگزاری «رویترز» گفت «کاهش تولید نفت باید از هر کشوری آغاز شود که میزان تولید خود را افزایش داده است».

حسین کاظم‌پور اردبیلی با انتقاد از نقش عربستان سعودی و روسیه در ایجاد مازاد تولید در بازار نفت گفته است که نمی‌شود از کشورهای کوچکتر انتظار داشت که در کاهش تولید سهیم شوند.

نماینده ایران در اوپک معتقد است که بن‌بست مذاکرات میان کشورهای تولید‌کننده نفت و نقش مسلط عربستان و روسیه در تصمیم‌گیری‌ها سبب شده که قطر از این سازمان خارج شود. قطر در این باره اظهارنظری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات کاظم‌پور نشان‌دهنده افزایش تنش میان کشورهای عضو اوپک و سایر کشورهای متحد این سازمان است.

در آستانه برگزاری نشست اوپک در وین، قطر صبح دوشنبه ۳ دسامبر/ ۱۲ آذر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تا ژانویه ۲۰۱۹ از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خارج خواهد شد.

سعد الکعبی وزیر انرژی قطر تصمیم به خروج کشورش از اوپک را متاثر از بازنگری راه‌های پررنگ شدن نقش بین‌المللی قطر و همچنین تمرکز بر صنعت گاز دانست و با این حال تاکید کرد که دوحه همانند اعضای غیراوپک به تمامی توافق‌های کشورهای تولید کننده نفت پایبند خواهند ماند. او افزود که خروج قطر نه یک تصمیم سیاسی بلکه یک استراتژی اقتصادی است.

کاظم‌پور با اشاره به خروج قطر گفته که ما خشم این کشورها را می‌فهمیم. او افزوده که «بسیاری از کشورهای عضو اوپک خشمگین هستند که چرا کمیته مشترک در سطح وزیران به صورت یک‌طرفه و بدون توافق اعضای دیگر اوپک درباره میزان تولید تصمیم‌گیری می‌کند.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
بالاخره تجزيه اوپك رسماآغازشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
نمی دانم چرامقامات به هویت وذات اصلی روسیه پی نمی برند
نظرات بینندگان