arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۷۴۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

رقم پیشنهادی مجلس برای افزایش حقوق از ۲۰ درصد بیشتر است / فعلا نمی‌توانیم عدد دقیقی را اعلام کنیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق سال ۹۸ گفت: به احتمال زیاد میزان پیشنهادی مجلس برای افزایش حقوق نسبت به پیشنهاد دولت بیشتر است اما فعلا نمی توانیم عدد دقیقی را اعلام کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق سال ۹۸ گفت: به احتمال زیاد میزان پیشنهادی مجلس برای افزایش حقوق نسبت به پیشنهاد دولت بیشتر است اما فعلا نمی توانیم عدد دقیقی را اعلام کنیم.

به گزارش تسنیم، محمد رضا پورابراهیمی با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه در بودجه سال آینده سیاست های حمایتی در نظر می گیریم، تاکید کرد: قیمت کالاهای اساسی در بودجه سال 98 نسبت به سال 96 نباید تغییر کند و هر گونه افزایش قیمت سوخت که منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت مردم شود از نظر مجلس کنار گذاشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی تقدیم نشده است، افزود: عدد و رقم های مطرح شده درباره این بودجه، غیررسمی است . پس از ارائه رسمی لایحه بودجه از سوی رئیس جمهور به مجلس، درباره آن اظهارنظر و تصمیم گیری می کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به محدودیت های فروش نفت و شرایط خاص اقتصادی کشور ادامه داد: مجلس سعی می کند با احتیاط بودجه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه تغییر نرخ ارز یکی از مولفه های اصلی بودجه سال 98 خواهد بود، اضافه کرد: ابتدا پیشنهاد دولت را در این زمینه مبنا قرار می دهیم و سپس متناسب با نرخ های اقتصاد آن را بررسی می کنیم.

پورابراهیمی افزود: با توجه به اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی، قیمت این کالاها در سال 97 حداکثر باید 5 تا 10 درصد نسبت به سال 96 تغییر می کرد اما بر اساس آمارها حدود 70 درصد افزایش یافته و این به این معناست که دولت در حوزه سیاست های نظارتی، موفق عمل نکرد.

وی با بیان اینکه دولت مکلف به نظارت است، تاکید کرد: در بودجه سال 98 حتما وارد این بحث می شویم. پیشنهاد نخست ما این است که دولت نظارت های خود را به نحوی اعمال کند که خروجی آن، قیمت کالاهای اساسی متناسب با نرخ ارز 4 هزار تا 4 هزار و 200 تومان باشد اما در صورتی که با دولت در این زمینه به توافق نرسیم پیشنهاد ما پرداخت مابه التفاوت یارانه کالاهای اساسی از طریق کارت اعتباری به مردم است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، موضوع حقوق و دستمزد را از جمله دغدغه ها اعلام و اضافه کرد: در بودجه سال 97، حدود 300 هزار میلیارد تومان منابع مربوط به بودجه های جاری است. پیش بینی دولت این است که حقوق و دستمزد در سال 98، بیست درصد افزایش یابد.

پورابراهیمی افزود: انتظار ما از دولت این است که خروجی کار به گونه ای باشد که بخشی از قدرت خرید مردم از طریق افزایش حقوق در سال 98 جبران شود.

وی اضافه کرد: به احتمال زیاد میزان پیشنهادی مجلس برای افزایش حقوق نسبت به پیشنهاد دولت بیشتر است اما فعلا نمی توانیم عدد دقیقی را اعلام کنیم.

پورابراهیمی درباره سوخت و انرژی گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور 85 میلیون لیتر است و پیش بینی ما این است که 10 درصد آن قاچاق می شود و بخشی هم مربوط به مصرف نامتعارف جامعه به علت پائین بودن نرخ آن است که این موضوع قابل استمرار نیست.

وی افزود: موضوع کارت سوخت در دستور کار قرار دارد. درباره نرخ سوخت در سال 98 باید مولفه های مختلفی را در نظر بگیریم. اگر افزایش قیمت بخواهد موجب رشد تورمی قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم شود از نظر مجلس قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: روش ها و پیشنهادهای مختلفی برای کنترل مصرف سوخت وجود دارد که در حال کار کارشناسی است.

پورابراهیمی تاکید کرد: هر گونه افزایش قیمت سوخت که منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت مردم شود از نظر مجلس کنار گذاشته خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
سال قبل که بحث افزایش پلکانی توسط مجلس مطرح شد دولت میانگین 6 درصد افزایش داد و به ضرر کارمندان تمام شد.انشاالله که امسال همان اتفاق نیافتد .ولی مجلس محترم ترمیم حقوق را برای امسال حتما پیشنهاد کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
ارزش حقوق پرداختی تمام کارمندان حدود ۴۰۰ درصد به طور یکسان در میان همگی آنها کاهش یافته است. لذا حداقل باشد افزایش حقوق ۴۰۰ درصدی اعمال شود تا به وضعیت اسفند ۹۶ بازگردیم. راه حل دیگر و درست تر پرداخت دلاری حقوق کارمندان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
به همه مردم همه نه این برخورد. مسخره ملت که یه بدبخت که فقط سه میایون حقوق دارد سرش بی کلاه باشد باید مبنای حقوق بالا شش میلیون باشد سود بانکی بالا برود دولت اگر ارامش میخواهد کمتربدزددو به ملت برسد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
1
گناه ما چیه که بیکاریم، سبدکالا برای حقوق بگیرا، اضافه کار برای خقوق بگیرا، همه چی برای حقوق بگیرا، چرا یبار نمیگید بیکارایی که عزت نفس دارن و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند یه مزیتی یا امتیازی در نظر بگیریم، من کم کم دارم حس میکنم ما بیکارا آدم حساب نمیشیم، چون دیدم دوستان که هم خودش هم خانم کارمند سبد کالا گرفتند ولی ما که بیکار فقط حسرت
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
مثل هرسال رسانه ها خبر از تشکیل جلسات تعیین حقوق و دستمزد میدهند . از زمان جنگ تحمیلی تا حالا تمام مسئولان وعده داده و میدهند که فاصله های اجحاف امیز حقوقها و دستمزدها و مستمریها را بتدریج جبران کنند . ولی هیچکدام از جلساتی که طی اینهمه سال بدین منظور تشکیل شده چنین حاصلی نداشته است . چون تمامی حضرات تصمیم گیر حقوقها و درامدهای چندمیلیونی و چندین میلیونی دارند . معلوم است وقتی حقوق و درامد هیچکدامشان درحد 1 یا 1/5 یا 2 میلیون تومان نیست به درد دل دیگران نمیرسند . "جلسه تشکیل میدهند که جلسه تشکیل داده باشند" . حاصل جلسه چیست ؟ حرف نماینده ی کارفرمایان محترم به کرسی مینشیند . بهانه چیست ؟ بالارفتن هزینه ها . درحالی که تمام حسابدارها و اقتصادخوانده ها میدانند نسبت به کل هزینه های هر موسسه یا شرکت , هزینه ی حقوق و دستمزد درصد ناچیزی است . دولت هم چون این تصمیمها را به سود خود میبیند ژست بیطرفی میگیرد . غافل از اینکه مردم "فقط دولت" را مسئول میدانند . بهر حال به قول قدیمیها : غم مرگ برادر را برادرمرده میداند . و نیز به فرموده حضرت حافظ : کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها !؟ یاحق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
يه مشت آدم بي مسئوليت منفعت طلب فرستاديم مجلس كه فقط به فكر جيب خودشون و اطرافيانشون هستند
وكيل الدولة هايي كه منافع مردم را با دو سه نفر از بستگان نزديكشون عوض مي كنند.
كارمند منصف جامعه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
با تورم امروز جامعه
20 درصد كه سهله
50 درصد هم بشود جاي دوري نمي رود...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
1
به من معلم یا کارگر کمک معیشتی کنید
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
1
برا خودتون درصدی اینا نیست ! نه ؟
فکر کنم برحسب تناژ باشه
حرومتون بشه
نظرات بینندگان