arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

چند درصد لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل تامین می‌شود؟

دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتی درباره وضعیت لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور اظهار کرد: ۶۰ درصد تولیدات آرایشی و بهداشتی در داخل تامین می‌شود و این درحالی است که ۴۰ درصد لوازم آرایشی وبهداشتی مصرفی کشور را محصولات وارداتی و قاچاق تامین می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمید مقیمی دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتی، وضعیت لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور اظهار کرد: ۶۰ درصد تولیدات آرایشی و بهداشتی در داخل تامین می‌شود.

وی  افزود: این درحالی است که ۴۰ درصد  لوازم آرایشی وبهداشتی مصرفی کشور را محصولات وارداتی و قاچاق تامین می کند.

مقیمی، در ادامه از کمبود مواد شوینده و بهداشتی در بازار گفت: چالش‌های موجود بر سر راه اخذ مجوز واردات از سازمان غذا و دارو و عدم ترخیص بموقع کالا از گمرکات، موجب شده وقفه‌ای در تامین نیاز مردم در زمینه مواد شوینده و بهداشتی پیش بیاید.

دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتی، با اشاره به اینکه قاچاق این نوع کالاها در بازار به وفور یافت می‌شود گفت: باتوجه به اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو برای  مواد شوینده پیش بینی می‌شود که ظرف یک ماه آینده این کمبود‌ها جبران شود.

به گفته دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتی، افزایش قیمت پیش آمده در این بخش در ماه‌های آینده سیر نزولی خواهد داشت.

مقیمی، گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در بازار نیست و نیاز داخل تامین می‌شود.

دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتی، با اشاره به دستاورد‌های بزرگ کشور در حوزه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی پس از انقلاب، اظهار کرد: باید کاری کنیم که انگیزه قاچاق کم شود و بدون شک مهمترین انگیزه برای قاچاق سودآوری است و هر چه دیوار تعرفه‌ها بالاتر رود، سود قاچاق بیشتر شده و ضرر به کشور از این حوزه کاهش خواهد یافت.

برچسب ها: لوازم آرایش ، قاچاق
نظرات بینندگان