arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷

بارش‌ها در البرز اسیدی نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه آلاینده‌های هوا در این استان طی چند روز اخیر ذرات 2.5 میکرون بود گفت که این ذرات در ترکیب با قطرات باران تشکیل اسید نمی‌دهد.اگرچه خودروهای عبوری در استان آلاینده‌هایی چون گوگرد دی‌اکسید، منوکسیدکربن و نیتروژن‌دی‌اکسید را تولید می‌کنند اما آلایندگی شاخص استان از این ترکیبات نیست و حساسیتی در این زمینه وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه آلاینده‌های هوا در استان البرز طی چند روز اخیر ذرات 2.5 میکرون بود گفت: این ذرات در ترکیب با قطرات باران تشکیل اسید نمی‌دهد.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز بارندگی از صبح امروز پنجشنبه 15 آذرماه پس از چند روز آلودگی هوا در استان البرز به طرح موضوع اسیدی بودن این بارش‌ها واکنش نشان داد و گفت: آلاینده‌هایی چون گوگرد دی‌اکسید، منوکسیدکربن و نیتروژن‌دی‌اکسید در ترکیب با قطرات باران تشکیل اسید می‌دهند اما طی مدت اخیر آلاینده‌های شاخص در استان البرز این ترکیبات نبوده است.

حکیمی افزود: در روزهای اخیر آن چیزی که منجر به آلودگی هوا شد ذرات 2.5 میکرون همچون گرد و غبار بود و با توجه به اینکه این ذرات در ترکیب با قطرات باران، اسید تولید نمی‌کند پس نمی‌توان گفت بارش‌های استان اسیدی است.

وی افزود: اگرچه خودروهای عبوری در استان آلاینده‌هایی چون گوگرد دی‌اکسید، منوکسیدکربن و نیتروژن‌دی‌اکسید را تولید می‌کنند اما آلایندگی شاخص استان از این ترکیبات نیست و حساسیتی در این زمینه وجود ندارد.

حکیمی در پایان اعلام کرد: براساس نمونه‌برداری و سنجشی که توسط بخش آزمایشگاه محیط زیست البرز از بارندگی امروز انجام شد، میزان اسیدیته باران در رنج خنثی قرار دارد.

نظرات بینندگان