arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

نقض حریم خصوصی یا امنیت و حفاظت از شهروندان؟ / دولت استرالیا غولهای فناوری را نقره داغ کرد

با وجود تمامی اعتراضها، بالاخره دولت استرالیا قوانین جدیدی را برای فعالیت غولهای فناوری تصویب کرد. قوانینی که به طور مستقیم مبحث حریم خصوصی کاربران را هدف می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود تمامی اعتراضها، بالاخره دولت استرالیا قوانین جدیدی را برای فعالیت غولهای فناوری تصویب کرد. قوانینی که به طور مستقیم مبحث حریم خصوصی کاربران را هدف می گیرند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با توجه به قوانین جدید، گوگل، اپل و فیسبوک مجبور خواهند بود از قوانینی تبعیت کنند که اساسا با معیارهای حفظ حریم خصوصی آنان سازگاری ندارد.

درواقع شرکت های فناوری مجبور به "ایجاد قابلیت هایی جدید" خواهند بود که اجازه دسترسی به پیام های رمزنگاری شده کاربران را به دولت می دهند.

این در حالی است که استرالیا قوانین جدیدی را تصویب کرده که شرکت های فناوری پیشرو، از جمله گوگل، فیسبوک و توییتر، کاملا مخالف آنها هستند. این قوانین که روز گذشته تصویب شده از دید دولت  برای امنیت ملی یک ابزار حیاتی محسوب می شود و دولت اعلام کرده که برای اجرای قانون مبارزه با تروریسم ضروری محسوب می شود.

کارشناسان دولتی استرالیا معتقدند وجود این قوانین لازم است چرا که سازمان ها و نهادهای تروریستی با ورود به سرویس پیام های رمزگذاری شده برای فرار از شناسایی فعالیت می کنند. درواقع مجرمان در سایه قوانین حریم خصوصی غولهای فناوری پناه می گیرند.

اما در برابر این گروه، شرکت های فناوری و مدافعان آزادی های مدنی استدلال می کنند که تضعیف رمزگذاری برای دستگاه های دیجیتال، درب را برای هکرها باز می کند و امنیتی که در جهان مدرن و دیجیتال قرار دارد به خطر خواهد انداخت.

طبق قوانین تصویب شده در استرالیا، مجریان قانون و سازمان های دولتی می توانند شرکت های فناوری را مجبور به ارائه سه سطح "کمک" در دسترسی به پیام های رمز نگاری شده کنند:

درخواست کمک فنی: اطلاعیه برای ارائه "کمک داوطلبانه" و  اجرای قانون برای "حفظ امنیت ملی".

اطلاع رسانی فنی: اخطار به شرکت های فناوری برای ارائه رمزگشایی، که در آن شرکت "ابزار موجود" برای رمزگشایی ارتباطات را فراهم می کند.

ارائه قابلیت های فنی: شرکت های فناوری برای "ایجاد یک قابلیت جدید" برای رمزگشایی ارتباطات در راستای اجرای قانون همکاری خواهند کرد.

اما اپل قوانین مذکور را مورد انتقاد قرار داده و آن را در بیانیه ای مبهم و خطرناک خوانده است. اپل می نویسد: "این اشتباه خواهد بود که امنیت میلیون ها کاربر  را در معرض قانون قرار دهیم تا بتوانیم تعداد کمی از افراد را شناسایی کنیم."

باید دید دیگر شرکت های مطرح فناوری در این باره چه می کنند.

نظرات بینندگان