arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

واکنش اسراییل به معرفی سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با استقبال از معرفی سفیر جدید آمریکا در این سازمان، اطمینان داد روابط مستحکم دو طرف ادامه خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اوپک در نهایت با کاهش تولید بسیار بیش از انتظار توافق کرد و این توافق قیمت نفت را پس از روزها مذاکرات دشوار در وین بالا برد.

به گفته نمایندگان اوپک، اعضای اوپک و کشورهای غیراوپکی توافق کردند که در نهایت روزانه 1.2 میلیون بشکه تولید نفت را کاهش دهند و سهم کشورهای غیراویکی از این میزان 400 هزار بشکه در روز است.

این توافق پس از آن حاصل شد که ایران معافیت از کاهش تولید دریافت کرد زیرا این کشور به علت تحریم های آمریکا هم اکنون با کاهش شدید محموله های نفتی خود مواجه است.

به نوشته بلومبرگ، ایران برنده این مذاکرات پرمنازعه بود زیرا گفته می شود معافیت از کاهش تولید را دریافت کرده است.

این موفقیت در سازمان اوپک به دنبال یک سری نشست های دوجانبه میان روسیه به عنوان واسطه اصلی میان عربستان و ایران صورت گرفته است.

به گفته نمایندگان در اوپک، از آنجایی که مذاکرات بر پیشنهاد کاهش تولید اوپک و هم پیمانانش به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز و سهم 650 هزار بشکه ای اوپک متمرکز شده بود، این توافق نهایی یک سوپرایز است.

تولیدکنندگان سطح تولید ماه اکتبر را به عنوان پایه در نظر گرفتند و این توافق در ماه آوریل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. میزان مشارکت روسیه هنوز مشخص نیست؛ به گفته یک نماینده در اوپک، اما در ابتدا از این کشور کاهش 100 تا 150 هزار بشکه در روز درخواست شده اما در نهایت مشخص شد که با اندکی کاهش بیشتر ممکن است موافقت کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان