arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

محبوبیت رو به زوال نشریات چاپی در ایالات متحده / کاربران گوشی به دست روزنامه ورق نمی زنند

نتایج یک نظر سنجی جدید نشان می دهد که اغلب آمریکایی ها ترجیح می دهند خبرهای روز را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنند نه به واسطه اخبار رسمی نشریات چاپی شامل انواع  روزنامه ها .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نتایج یک نظر سنجی جدید نشان می دهد که اغلب آمریکایی ها ترجیح می دهند خبرهای روز را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنند نه به واسطه اخبار رسمی نشریات چاپی شامل انواع  روزنامه ها.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نتایج  نظرسنجی مرکز تحقیقات« Pew» نشان می دهد اغلب افرادی که در ایالات متحده زندگی می کنند، میانه خوبی با روزنامه های چاپی ندارند و  خبرهای مورد علاقه خود را از شبکه های اجتماعی موجود در موبایل خود دنبال می کنند.

بر اساس نتایج این مطالعه هنوز هم تلویزیون محبوب ترین مکان برای دریافت اخبار  محسوب می شود و در این خصوص بی رقیب است اما این محبوبیت روندی نزولی دارد و وب سایت های خبری و رادیو های اینترنتی محبوبیتی رو به رشد دارند.

جالب است بدانید تنزل محبوبیت روزنامه های چاپی در برابر شبکه های اجتماعی طی 2 سال اخیر یعنی از سال 2016 تا کنون رخ داده است و پیش از آن نشریات چاپی، مقتدرانه از شبکه های اجتماعی جلوتر بودند.

در واقع این بی سابقه است که بیشتر آمریکایی ها از طریق شبکه های اجتماعی از اخبار مطلع می شوند.20 درصد از بزرگسالان شرکت کننده در این گفته اند "اغلب" اخبار را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند، در حالی که 16 درصد "اغلب" به روزنامه ها  مراجعه می کنند. سال گذشته رقم مراجعه به هر دو گزینه مساوی بود.

محبوبیت رو به زوال نشریات چاپی در ایالات متحده / کاربران گوشی به دست روزنامه ورق نمی زنند

نتایج  و آمارهای مذکور بر اساس یک نظرسنجی از 3425 نفر از بزرگسالان بالغ آمریکایی انجام شده است. موسسه Pew می گوید  تلاش کرده در این نظرسنجی همه طیف ها و گروهها را جای دهد.

همانطور که اشاره شد تلویزیون همچنان محبوب ترین وسیله برای هضم اخبار است و 49 درصد از بزرگسالان هنوز اخبار را  از تلویزیون دریافت می کنند اما این روند کاهشی است چرا که در سال 2016 حدود  57 درصد از افراد به تلویزیون وابسته بودند. 33 درصد از بزرگسالان به وب سایت های خبری مراجعه می کنند که این رقم 2 سال پیش 28 درصد بود. 26 درصد  افراد نیز رادیو را ترجیح می دهند که در این بخش شاهد تغییر قابل ملاحظه ای نیستیم.

پاسخ دهندگان جوانتر یعنی افراد 18 تا 29 ساله، شبکه های اجتماعی را محبوب ترین راه برای دریافت اخبار  می دانستند و 36 درصد آنها گفتند که "اغلب" اخبار را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند و بیش از 50 درصدشان نیز تلویزیون را برای اخبار به تمام رسانه های دیگر ترجیح می دهند.

این پژوهش نقش شگفت انگیز شبکه های اجتماعی در نشر خبر را نشان می دهد، نقشی که می تواند همزمان ترسناک و مهیج باشد.

نظرات بینندگان