arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۹۴۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

مسکو: آماده‌ایم اسناد محرمانه مکاتبات با واشنگتن درباره اتهامات انتخاباتی را منتشر کنیم

موراشف معاون مرکز پاسخ به تهدیدات سایبری در سرویس امنیت فدرال روسیهگفت که در صورتی که طرف آمریکایی موافق باشد، ما آماده‌ایم تا تمام مکاتبات را علنی کنیم. این اسناد در حال حاضر محرمانه است.همکاری واشنگتن در انجام تحقیقات در خصوص حملات سایبری کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا بسیار محدود بوده است و مسکو صرفا تعدادی پیام «محتوی اطلاعات فنی درباره هک‌ها» دریافت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مقام امنیتی و اطلاعاتی روسیه گفته است که مسکو آمادگی دارد تا تمام اسناد محرمانه مربوط به مکاتبات با واشنگتن درباره اتهام مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را منتشر کند.

یک مقام ارشد مرکز پاسخ به تهدیدات سایبری روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، مسکو آمادگی دارد تا اسناد مربوط به تمام مکاتبات انجام شده با واشنگتن در ارتباط با مداخله ادعایی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا را منتشر کند.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، «نیکلای موراشف» معاون مرکز پاسخ به تهدیدات سایبری در سرویس امنیت فدرال روسیه تأکید کرد: «در صورتی که طرف آمریکایی موافق باشد، ما آماده‌ایم تا تمام مکاتبات را علنی کنیم. این اسناد در حال حاضر محرمانه است».

این مقام امنیتی و اطلاعاتی روسیه ادامه داد، همکاری واشنگتن در انجام تحقیقات در خصوص حملات سایبری کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا بسیار محدود بوده است و مسکو صرفا تعدادی پیام «محتوی اطلاعات فنی درباره هک‌ها» دریافت کرده است.

وی افزود، حملات علیه شبکه‌های کامپیوتری اغلب سرتیتر اخبار جهان است به گونه‌ای که در اکثر این مطالب، روسیه مظنون احتمالی اعلام شده است، با این وجود ادعاها مبنی بر اینکه مسکو در امور کشورهای دیگر مداخله می‌کند، «هرگز با داده‌های فنی قابل استناد که بتواند مورد ارزیابی کارشناسان مربوطه قرار گیرد، همراه نبوده است».

پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 در آمریکا و به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ»‌ در کاخ سفید، اتهاماتی علیه روسیه مبنی بر مداخله در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مطرح شد که البته مسکو بارها این اتهامات را بی‌اساس خوانده و این ادعاها را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود دو سال پیش، کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا ادعاهایی را منتشر کرد مبنی بر اینکه کرملین در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا اثرگذار بوده است.

نظرات بینندگان